۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۱۰۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در جلسه اخیر کمیته امنیت ملی پاکستان بر ضرورت تأمین انرژی مورد نیاز این کشور از تمامی گزینه‌های موجود در منطقه تأکید شده است؛ این تصمیم می تواند شرایط را برای بهبود روابط ایران و پاکستان در زمینه تجارت انرژی فراهم نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیته امنیت ملی پاکستان به تازگی جلسه ای را در زمینه تعیین راهبردهای اساسی تأمین انرژی مورد نیاز این کشور ترتیب داده است.

در این جلسه که با حضور نخست وزیر پاکستان و دیگر مقامات دولتی این کشور تشکیل شد، بر ضرورت تأمین نیاز انرژی از تمامی گزینه های ممکن تأکید شده است.

دفتر نخست وزیر کشور پاکستان بعد از این جلسه در بیانیه ای اعلام کرده است که پاکستان قصد دارد رویکردی فعالانه در بازار انرژی منطقه داشته باشد و بیش از پیش به سمت تأمین منافع خود در این حوزه گام بردارد.

بر این اساس دولت پاکستان اعلام کرده است تأمین انرژی از تمامی منابع موجود در منطقه از اولویت های این کشور است و در این زمینه قصد دارد با تمامی کشورهایی که می توانند منبعی برای تأمین انرژی پاکستان باشند روابط دوجانبه خود را ارتقاء دهد.

در طول سال های اخیر تعاملات بخش انرژی پاکستان و ایران به دلایلی همچون تحریم های ایران با مشکل مواجه بوده و به رغم شروع فرآیند ساخت خط لوله انتقال گاز از سال ها قبل، ایران نتوانسته است در صادرات انرژی به پاکستان موفق عمل نماید.

اما تصمیم کمیته امنیت ملی پاکستان در زمینه استقبال از تمامی گزینه های موجود در منطقه برای تأمین انرژی می تواند شرایط را به کلی تغییر دهد و به نزدیکی بیشتر دو کشور در حوزه انرژی بینجامد.

کارشناسان معتقدند این رویکرد جدید پاکستان در راستای سیاست بی طرفی این کشور در رابطه با تحولات سیاسی اتخاذ شده و نشان می دهد که پاکستان قصد دارد بدون توجه به مسائل سیاسی به افزایش تعاملات اقتصادی خود با کشورهای منطقه بپردازد.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.