۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۵۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

آمریکا به تازگی تحریم های گسترده ای علیه روسیه وضع کرده و از همکاری شرکت های آمریکایی با روسیه جلوگیری کرده است. اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معتقد است بزرگترین بازنده این تحریم ها شرکت های آمریکایی هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد آمریکا به تازگی تحریم های گسترده ای علیه روسیه وضع کرده که به موجب آن شرکت های آمریکایی اجازه فعالیت در این کشور و همکاری با شرکت های روسی را نخواهند داشت. با اینحال کشور روسیه تصویب این تحریم ها را به ضرر شرکت های آمریکایی می‌داند.

در این راستا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای شرق آسیا با اعلام اینکه تحریم های آمریکا نمی تواند مانع همکاری های بین المللی روسیه شود گفت: «این تحریم ها باعث می شود شرکت های آمریکایی فرصت حضور در بازار روسیه را از دست بدهند و دیگر شرکت ها جایگزین آن ها خواهند شد.»

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «چنانچه آمریکا شرکتی همچون اکسون موبیل را از همکاری با روسیه در منطقه نزدیک به قطب شمال منع نماید، بیش از هر کشور و یا شرکت دیگری این شرکت اکسون موبیل است که متضرر می شود؛ چراکه همکاری این شرکت در این پروژه می تواند به افزایش تولید و اشتغال در اقتصاد آمریکا کمک نماید و درآمدهای مالیاتی دولت این کشور را افزایش دهد.»

پوتین خطاب به مسئولین دولتی آمریکا گفته است: «شرایط حاکم بر اقتصاد جهانی اینطور اقتضاء می کند که شرکت ها برای بدست آوردن بازار رقابت کنند و به همین دلیل بدون هیچ مشکلی شرکت های دیگری جایگزین شرکت های آمریکایی خواهند شد.»

وی همچنین گفته است وضع تحریم های مالی و تجاری علیه شرکت های روسی و همچنین منع شرکت های آمریکایی در زمینه همکاری با روسیه به کلی شرایط برقراری روابط تجاری و اقتصادی متعادل بین دو کشور را برهم زده است و از این رو در حال حاضر روابط دوجانبه روسیه با آمریکا در وضعیت بحرانی قرار دارد.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.