۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۲۹۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ دسته: دولت و حکمرانی، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

به گفته استاندار ایالت سند کشور پاکستان، بسیاری از پروژه های ملی در این ایالت با استفاده از قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) عملیاتی خواهد شد. استفاده از قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی علاوه بر کاهش هزینه های دولت در انجام پروژه ها موجبات کاهش ریسک های مالی و اقتصادی را نیز فراهم می آورد.

به گزارش مسیر اقتصاد به گفته مراد علی شاه استاندار ایالت سند در پاکستان، قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی ظرفیت های فراوانی دارند و این ایالت قصد دارد با استفاده از این ظرفیت ها پروژه های عمرانی و زیرساختی متعددی را اجرایی نماید و ارائه خدمات به مردم را توسعه بخشد.

این سخنان استاندار ایالت سند در کشور پاکستان در جریان نشستی مطرح شد که به منظور بررسی پروژه هایی که قرار است از طریق قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی عملیاتی شوند، برگزار شده بود.

طبق اعلام استاندار ایالت سند پروژه هایی همچون راه اندازی خطوط سریع حمل و نقل اتوبوسی BRT، راه اندازی بازارهای سبزیجات، گوشت و ماهی، برخی پروژه های گردشگری و تعدادی پروژه دیگر از طریق قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی عملیاتی خواهد شد.

این در حالیست که در کشور پاکستان طرحی با عنوان «تسهیلات حمایتی از پروژه های مشارکت عمومی-خصوصی» به تصویب رسیده که هدف آن حمایت از انجام پروژه ها به روش قراردادهای PPP است.

استفاده از قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی علاوه بر کاهش هزینه های دولت در انجام پروژه ها موجبات کاهش ریسک های مالی و اقتصادی را نیز فراهم می آورد.

بانک توسعه آسیایی نیز در این زمینه از کشور پاکستان به منظور استفاده از ظرفیت های قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی حمایت نموده و مبلغی را در راستای استفاده از این ظرفیت ها در قالب وام در اختیار کشور پاکستان قرار داده است.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.