۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۸۶۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در سال ۲۰۱۶ میلادی کشور آلمان بیش از ۶.۸ میلیارد یورو معادل ۸ میلیارد دلار صرف خرید بیش از ۱۰۰ تن طلا نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهایی همچون چین و هند در دهه های اخیر جزء خریداران عمده طلا محسوب می شده اند. این کشور با خرید طلا تلاش کرده اند ضمن حفظ ارزش دارایی های خارجی خود به سمت تقویت جایگاه پول ملی خود در جهان گام بردارند.

اما در سال های اخیر با افزایش خطرات موجود در بازار مالی جهانی دیگر کشورها همچون روسیه و آلمان نیز به سمت خرید گسترده طلا برای افزایش قدرت واحدهای پولی خود روی آورده اند.

کشور آلمان در حال حاضر بزرگترین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا محسوب می شود و از این رو بیشترین سهم را در حفظ قدرت و جایگاه جهانی یورو به عهده دارد.

در همین راستا طبق آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۶ میلادی کشور آلمان بیش از ۶.۸ میلیارد یورو معادل ۸ میلیارد دلار صرف خرید بیش از ۱۰۰ تن طلا نموده است.

این درحالیست که تا پیش از این میزان خرید طلا توسط آلمان به مراتب کمتر از این میزان بوده در حدود ۱۷ تن در سال بوده است.

چنانچه میزان خرید طلا نسبت به جمعیت را برای کشورها در نظر بگیریم کشور آلمان از کشورهایی همچون چین و هند نیز پیشی می گیرد و به صدر کشورهای خریدار طلا خواهد رسید.

حرکت کشور آلمان به سمت خرید طلا از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۷ میلادی سریع تر شده و این کشور قصد دارد با خرید طلا مقاومت نظام مالی منطقه یورو را تقویت نماید و از وقوع بحران های مشابه در آینده جلوگیری نماید.

در حال حاضر خرید طلا یکی از اصلی ترین گزینه های دولت و مردم آلمان برای حفظ دارایی های خود محسوب می شود.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.