۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۸۵۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزیر تجارت خارجی آمریکا با بیان اینکه اتحادیه اروپا، چین و ژاپن تنها در حرف از تجارت آزاد حمایت می کنند و در عمل سیاست هایی را در راستای حمایت از تولیدات داخلی خود در پیش می‌گیرند، بر ضرورت اعمال بیشتر سیاست های حمایت از تولید داخلی از سوی آمریکا تأکید کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد ویلبر راس وزیر تجارت خارجی آمریکا معتقد است در حال بسیاری از کشورها با استفاده از سیاست های حمایت گرایی از تولیدات داخلی خود در برابر واردات حمایت می کنند.

وزیر تجارت خارجی آمریکا معتقد است در چنین شرایطی این عادلانه نیست که آمریکا سیاست های حمایت گرایی را کنار بگذارد چراکه در این صورت تولیدکنندگان داخلی آمریکا از سیاست های دیگر کشورها متضرر خواهند شد.

طبق گفته وزیر تجارت خارجی آمریکا در حال حاضر اعمال سیاست های حمایت گرایی و مشوق های صادراتی در کشورهای دنیا موجب شده بسیاری از کشورها مازاد تراز تجارت خارجی داشته باشند درحالیکه کشور آمریکا سالانه کسری تراز تجاری قابل توجهی دارد.

وزیر تجارت خارجی آمریکا با انتقاد از اعمال قانون های حمایت گرایی از سوی شرکای اصلی تجاری خود همچون چین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا، چین و ژاپن تنها در حرف از تجارت آزاد حمایت می کنند و در عمل سیاست هایی را در راستای حمایت از تولیدات داخلی خود در پیش می‌گیرند.»

ویلبر راس با ذکر مثالی از صنعت خودرو عنوان کرد: «صنعت خودرو بیشتری سهم را در کسری تراز تجارت خارجی آمریکا دارد. این درحالیست که تعرفه واردات خودرو آمریکا در حال حاضر ۲.۵ درصد است و تعرفه واردات خودرو در اروپا ۱۰ درصد و در چین ۲۵ درصد است. این مسئله نشان می دهد حمایت دیگر کشورها از صنایع داخلی یکی از دلایل اصلی کسری تراز تجاری آمریکاست.»

وزیر تجارت خارجی آمریکا معتقد است در چنین شرایطی لازم است آمریکا نیز در اتخاذ سیاست های تجاری و صنعتی خود تجدیدنظر نماید و اعمال حمایت های بیشتر از تولیدکنندگان داخلی در برابر واردات را در دستور کار قرار دهد.

منبع: سی ان بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.