۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۷۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

در حال حاضر بیش از ۱۹ درصد تولید برق در کشور آمریکا از طریق انرژی هسته ای تأمین می شود و سهم آن رو به افزایش است. این درحالیست که سهم انرژی های بادی و خورشیدی در تولید برق به ترتیب ۳.۵ و ۲.۱ درصد است.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان اطلاعات انرژی آمریکا به تازگی در گزارشی آخرین اطلاعات از جزئیات سهم هریک از روش های تولید برق در آمریکا را منتشر نموده است.

طبق این گزارش سهم انرژی هسته ای از تولید برق در آمریکا روندی صعودی را طی می کند و به بیش از ۱۹ درصد رسیده است. این درحالیست که سال قبل از آن سهم انرژی هسته ای از تولید برق در آمریکا در حدود ۱۷.۸ درصد بوده است.

طبق این گزارش سهم زغال سنگ از تولید برق در آمریکا ۳۱.۵ درصد، سهم گاز طبیعی ۳۶.۲ درصد، سهم انرژی هسته ای ۱۹ درصد و سهم تمامی انواع انرژی های تجدیدپذیر در مجموع ۱۲.۳ درصد بوده است.

سهم انرژی های تجدیدپذیر از تولید برق در آمریکا درحالی برابر ۱۲.۳ درصد گزارش شده که در ماه پیش از آن این سهم برابر ۱۳.۶ درصد بوده است.

تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر همچون انرژی های بادی و خورشیدی وابستگی زیادی به چگونگی شرایط جوی دارد و به همین دلیل امکان نوسان تولید برق از طریق آن ها وجود دارد.

در بین انواع انرژی های تجدیدپذیر نیز نیروگاه های برق آبی با ۵.۶ درصد بیشترین سهم را دارد و بعد از آن انرژی بادی با ۳.۴ درصد و انرژی خورشیدی با ۲.۱ درصد قرار دارند.

این آمار نشان می دهد گرچه در سال های اخیر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر همچون باد و خورشید در کشور آمریکا رو به گسترش بوده اما در حال حاضر این دو نوع از انرژی کمتر از ۶ درصد در تولید برق در این کشور سهم دارند و میزان برق تولیدی آن ها در حدود یک چهارم تولید برق از انرژی هسته ای است.

در واقع همچنان بخش هایی همچون زغال سنگ، گاز طبیعی و انرژی هسته ای سهم اصلی را در تولید برق در آمریکا به خود اختصاص داده اند.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.