۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۵۶۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ دسته: تولید
۰

اندونزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی ورقه های فولادی، اعمال تعرفه پلکانی و مدت دار بر واردات را در نظر گرفته است. به این ترتیب تا یک سال آینده به ازای هر تن واردات ورقه فولادی حدود ۲۱۴ دلار عوارض ورود اخذ می شود و برای سال دوم این عوارض ورودی به ۱۶۳ دلار در هر تن کاهش می یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اعلام وزیر تجارت خارجی کشور اندونزی این کشور قصد دارد به منظور جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان داخلی ورقه های فولادی تعرفه واردات این محصولات را افزایش دهد.

در همین راستا «کمیته حفاظت تجارت» کشور اندونزی اعلام کرده است به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی تا رسیدن به سطح رقابت پذیری با محصولات وارداتی تعرفه واردات ورقه های فولادی را تا سال ۲۰۱۹ افزایش می دهد.

کمیته حفاظت تجارت کشور اندونزی در واقع وظیفه رصد و نظارت بر اثرگذاری تعرفه ها و دیگر شرایط تجارت خارجی این کشور را به عهده دارد.

کشور اندونزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی ورقه های فولادی اعمال تعرفه پلکانی و مدت دار بر واردات را در نظر گرفته است. به این ترتیب تا یک سال آینده به ازای هر تن واردات ورقه فولادی حدود ۲۱۴ دلار عوارض ورود اخذ می شود و برای سال دوم این عوارض ورودی به ۱۶۳ دلار در هر تن کاهش می یابد.

رئیس کمیته حفاظت تجارت اندونزی در این خصوص گفته است وضع تعرفه پلکانی این فرصت را برای تولیدکنندگان ورقه های فولادی ایجاد می کند که در عین افزایش رقابت پذیری با محصولات وارداتی، با سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های تولیدی، به شرایط تولیدی خود بهبود بخشند.

در حال حاضر قیمت ورقه های فولادی در بازارهای جهانی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن است و از این رو تعرفه اعمال شده از سوی کشور اندونزی تعرفه ای بسیار بالا محسوب می شود که می تواند رقابت پذیری تولیدات داخلی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

کشور اندونزی از اواخر سال گذشته میلادی اقدام به افزایش قابل توجه تعرفه واردات بر ورقه های فولادی نموده و در حال حاضر چگونگی وضع این تعرفه ها تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی را تصویب و اعلام کرده است.

منبع: جاکارتا پست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.