۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۴۵۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

طبق گفته وزیر انرژی روسیه، احداث نیروگاه های هسته ای در عربستان بخش مهمی از توافقات دوجانبه بین دو کشور است و روسیه قصد دارد ۱۶ نیروگاه هسته ای در عربستان بسازد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور عربستان در ماه های اخیر برنامه ویژه ای برای افزایش ظرفیت تولید انرژی هسته ای تدارک دیده و قصد دارد چندین نیروگاه هسته ای احداث نماید.

از طرف دیگر در جریان سفر اخیر پادشاه عربستان به روسیه توافقات متعددی بین دو کشور منعقد شده است که بسیاری از این توافقات به همکاری های دو کشور در حوزه انرژی مربوط می شود.

در همین راستا اکنون آقای الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفته است شرکت روس اتم علاقمند است در توسعه زیرساخت های هسته ای کشور عربستان با این کشور همکاری داشته باشد.

طبق گفته آقای نواک احداث نیروگاه های هسته ای توسط روسیه در کشور عربستان بخش مهمی از توافقات دوجانبه بین دو کشور است. در همین راستا شرکت روس اتم روسیه قصد دارد مشارکت فعالی در توسعه ظرفیت های تولید انرژی هسته ای کشور عربستان داشته باشد و به طور خاص ۱۶ نیروگاه هسته ای در این کشور احداث نماید.

طبق گفته وزیر انرژی روسیه دو نهاد صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در حال نهایی کردن بیش از ۲۰ پروژه سرمایه گذاری مشترک با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار هستند.

این در حالیست که تا به حال بیش از یک میلیارد دلار در ۹ پروژه مشترک بین دو کشور سرمایه گذاری شده است. ساخت دو خط ریلی توسط شرکت راه آهن روسیه در عربستان نیز یکی دیگر از پروژه های مشترک دو کشور محسوب می شود.

روسیه همچنین قصد دارد کامیون های کاماز تولیدی خود را به کشور عربستان بفروشد. شرکت کامیون سازی کاماز روسیه رتبه شانزدهم را در بین تولیدکنندگان کامیون در جهان دارد و قصد دارد میزان صادرات خود را به بیش از ۶۵۰۰ کامیون در سال افزایش دهد.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.