۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۲۸۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور چین علاوه بر انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با کشورهای مختلف و گسترش تجارت دوجانبه، با برقراری ارتباط میان بازارهای طلا استفاده از یوآن خود را گسترش می دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد علاوه بر ابتکار چین در زمینه ساخت پرژوه جاده ابریشم و گسترش تجارت دوجانبه، به نظر می رسد که بازارهای طلا به کانال بعدی گسترش و بین المللی سازی یوآن در سیستم مالی بین المللی تبدیل شده اند.

روز یکم نوامبر اعلام شد که بازار طلای شنزن و بازار طلای هنگ کنگ با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد تا تجارت فرامرزی را افزایش دهند و بدین طریق به گسترش یوآن در بازارهای بین المللی نیز کمک کنند.

طبق گفته هایوود چونگ تاکهای رئیس مجمع معاملات طلا و نقره چین، ارتباط طلای شنزن و هنگ کنگ بعد از ارتباط بازار طلای هنگ کنگ و شانگهای که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است، دومین طرح تجارت فرامرزی خواهد بود.

در ارتباط بازار طلای شنزن و هنگ کنگ ۷۰ شرکت تجاری مشارکت خواهند کرد که در مقایسه با ارتباط بازار شانگهای و هنگ کنگ که ۳۰ شرکت حضور دارند، تعداد شرکت ها بیشتر هستند.

گفتنی است که کشور چین جهت بین المللی کردن یوآن خود علاوه بر انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با بیش از ۳۵ کشور طرف تجاری، توانسته است با راه اندازی بازارهای مبادلات طلای مبتنی بر یوآن و امکان سرمایه گذاری افراد خارجی در این بازارها، یوآن خود را بین المللی کند.

چین همچنین به منظور تسهیل تسویه مبادلات یوآنی خود یکسری بانک های بین المللی تسهیل تسویه یوآن در کشورهای مختلف راه اندازی نموده تا مبادلات و تسویه یوآن به سهولت و در کمترین زمان انجام شود. در این بانک ها نیازی به استفاده از سیستم ها و اتاق های تسویه آمریکایی نیست.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.