۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۲۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در دیدار رؤسای جمهور ایران و آذربایجان، دکتر روحانی رئیس جمهور ایران بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تأکید نمود و استفاده از ارزهای ملی به صورت دو جانبه و چندجانبه با آذربایجان و دیگر همسایگان را ضروری دانست.

به گزارش مسیر اقتصاد حجت الاسلام حسن روحانی امروز (۱۰ آبان) در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان که برای شرکت در اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان به کشورمان سفر کرده است،‌ گفت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان پیشرفت و تحرک خوبی داشته و باید تلاش کنیم تا در جهت رفع نیازهای دو طرف از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود دو کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

رییس جمهور تسهیل در تعرفه های گمرکی و توسعه روابط بانکی ایران و آذربایجان را در گسترش همکاری ها و مراودات اقتصادی و تجاری میان طرفین را مهم دانست و گفت: توسعه روابط اقتصادی در گرو روابط بانکی خوب است و باید با تلاش مسئولان روابط بانکی دو کشور توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان، گفت: دو کشور می‌توانند تبادلات تجاری خود را از طریق بانک های مرکزی با ارزهای ملی انجام دهند و حتی این روابط می‌تواند به صورت سه‌جانبه با سایر همسایگان نیز به انجام برسد.

روحانی با اشاره به همکاری های مشترک دو کشور در حوزه نفتی دریای خزر و توسعه روابط بانکی و سوآپ ارزی (پیمان پولی)، گفت: رؤسای کمیسیون های مشترک دو کشور باید همانطور که تاکنون در راستای گسترش روابط تلاش کرده‌اند، همکاری های خود در این راستا را نیز افزایش دهند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه اعتماد متقابل منجر به توسعه، تقویت و تعمیق همه جانبه روابط دو کشور خواهد بود، گفت: روابط و تبادلات تجاری دو کشور در سال‌های اخیر، بسیار خوب و قابل توجه بوده و جمهوری آذربایجان از برقراری روابط تجاری با ایران با استفاده از ارزهای ملی استقبال می‌کند،‌ در عین حالی که این روابط می‌تواند به طور سه جانبه با سایر همسایگان نیز برقرار شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.