۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۰۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کرباسیان در به سفر آذربایجان در دیدار با مقامات این کشور، به استفاده از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه تأکید کرد و گفت: این اقدام زمینه گسترش همکاری های اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش مسیر اقتصاد، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد ایران طی هفته اخیر در نشستی با مقامات آذربایجان درباره همکاری در حوزه های مختلفی از قبیل حمل و نقل، بانکداری و بخش مالی، خدمات، سرمایه گذاری مشترک، کشاورزی و تولید برق گفتگو کرد.

کرباسیان در این دیدار گفت: ایران از پیشنهاد آذربایجان مبنی بر ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز ایران و آستارا استقبال می کند و ایجاد این منطقه فرصت بهره برداری از سرمایه گذاری ها را ایجاد خواهد کرد.

همچنین کرباسیان خواستار استفاده از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه با آذربایجان شد و توسعه همکاری های مالی و بانکی را ابزاری برای گسترش روابط اقتصادی و صنعتی میان دو کشور قلمداد کرد.

کرباسیان گفت: طرفین در حال انجام مذاکره برای استفاده از ارزهای ملی و ایجاد یک بانک مستقل به منظور تسهیل روابط مالی هستند.

وی افزود: می توان تجربه استفاده از ارزهای ملی در تجارت ایران با روسیه و ترکیه را در روابط مالی با کشور آذربایجان نیز مورد استفاده قرار داد.

منبع: ترند نیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.