۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۱۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت اندونزی قصد دارد با تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوضی در اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی، سهم بخش خصوصی در این حوزه را افزایش دهد و اجرای پروژه های عمرانی را سرعت بخشد.

به گزارش مسیر اقتصاد جوکو ویدودو رئیس جمهور فعلی کشور اندونزی سه سال قبل به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شده و از آن زمان یکی از برنامه های اصلی دولت خود را افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و عمرانی از طریق استفاده بیشتر از سرمایه های بخش خصوصی عنوان کرده است.

تا پیش از شروع به کار دولت جوکو ویدودو در اندوزی، اغلب پروژه های زیرساختی و عمرانی در انحصار شرکت های دولتی قرار داشت و بخش خصوصی سهم کمی از اجرای این پروژه ها به خود اختصاص داده بود. با اینحال یکی از اولین اقدامات این دولت سپردن اجرای پروژه های عمرانی به بخش خصوصی بوده است.

در همین راستا دولت اندونزی در اولین گام اعلام کرد قصد دارد هرچه سریعتر پروژه های عمرانی که مزیت اقتصادی دارند به بخش خصوصی این کشور واگذار نماید تا در عملیاتی شدن آن ها تسریع ایجاد گردد.

از آن زمان تا به حال نیز دولت اندونزی تلاش خود را برای افزایش سهم بخش خصوصی در اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی انجام داده است.

درحال حاضر یک پنجم از پروژه های عمرانی اندونزی توسط بخش خصوصی انجام میشود که سهم بالایی محسوب نمی شود و این کشور قصد دارد سهم بخش خصوصی را به میزانی بیشتر از وضعیت فعلی افزایش دهد.

با اینحال طبق اعلام وزارت اقتصاد کشور اندونزی، در کنار افزایش سهم سرمایه های بخش خصوصی، استفاده بهینه از ظرفیت شرکت های دولتی فعال در حوزه پروژه های عمرانی نیز یکی از برنامه های دولت این کشور به منظور افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و عمرانی و تسریع در انجام آن هاست.

بانک جهانی اعلام کرده است کشور اندونزی عقب افتادگی قابل توجهی در زمینه اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی دارد و تخمین زده است که این کشور به بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت و پروژه های عمرانی نیاز دارد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.