۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۰۳۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

درپی شکایت انجمن تولیدکنندگان دوچرخه برقی اتحادیه اروپا علیه واردات محصولات چینی ارزان قیمت، این اتحادیه اعلام کرده است که قصد دارد واردات دوچرخه برقی از چین را محدود نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان دوچرخه برقی اتحادیه اروپا، در طول سال های اخیر واردات محصولات ارزان قیمت چینی شرایط را برای تولیدکنندگان داخلی اتحادیه اروپا در بازار این محصولات دشوار نموده است.

تولیدکنندگان اروپایی اعلام کرده اند قیمت دوچرخه های برقی وارداتی از چین به قدری پایین است که حتی از قیمت تمام شده محصولات تولید اروپا نیز پایین تر است و در چنین شرایطی تولیدکنندگان اروپایی امکان رقابت با محصولات ارزان قیمت چینی را ندارند.

در همین راستا در ماه گذشته میلادی تولیدکنندگان اروپایی دوچرخه برقی از واردات گسترده محصولات چینی با قیمت ارزان به اتحادیه اروپا شکایت کرده بودند و خواستار وضع تعرفه و دیگر محدودیت ها علیه واردات چینی شده بودند.

اکنون کمیته اتحادیه اروپا اعلام کرده است درپی شکایت تولیدکنندگان داخلی این موضوع را در دست بررسی قرار داده و قصد دارد واردات محصولات چینی را محدود نماید.

یکی از وظایف این کمیته بررسی سیاست های تجاری در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و نظارت بر حسن اجرای این سیاست هاست. این کمیته اعلام کرده است شواهد لازم برای شروع روند بررسی ارزان فروشی و دامپینگ دوچرخه های الکترونیکی وارداتی از چین موجود است و این کمیته فرآیند بررسی آن را آغاز نموده است.

علاوه بر این انجمن تولیدکنندگان دوچرخه برقی اتحادیه اروپا قصد دارد در یک شکایت جدید از محصولات وارداتی از کشور چین، ثبت الزامی دوچرخه های برقی وارداتی در یک سامانه و اخذ مالیات از آن ها را درخواست نماید.

این درحالیست که در طول ماه های گذشته اتحادیه اروپا با همین روش تعرفه واردات برخی محصولات وارداتی از چین همچون سلول های خورشیدی و فولاد را نیز افزایش داده است.

افزایش تعرفه واردات دوچرخه برقی چین به اتحادیه اروپا درحالی مطرح شده است که از سال ۱۹۹۳ اتحادیه اروپا علیه واردات دوچرخه های غیر برقی از چین قانون ضد دامپینگ وضع نموده و تعرفه ها را افزایش داده است.

با اینحال از آنجا که دوچرخه برقی یک وسیله نقلیه بدون آلودگی محسوب می شود تجارت بدون تعرفه آن در تمامی کشورهای دنیا معمول بوده و تا به حال هیچ کشوری بر واردات آن تعرفه واردات وضع ننموده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۴۳۰ هزار دوچرخه برقی چینی در بازار کشورهای اروپایی به فروش رسیده است که در مقایسه با سال قبل از آن ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد. علاوه بر این طبق پیش بینی انجمن تولیدکنندگان دوچرخه برقی اتحادیه اروپا میزان فروش دوچرخه های برقی چین در اروپا در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۸۰۰ هزار خواهد رسید.

انجمن تولیدکنندگان دوچرخه برقی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تا به حال بیش از یک میلیارد یورو، معادل ۹۰۰ میلیون پوند در ارتقاء فناوری های ساخت دوچرخه برقی هزینه کرده است و حضور گسترده محصولات چینی می تواند این سرمایه گذاری گسترده را به کلی بی اثر نماید.

منبع: ایندیپندنت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.