۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۶۹۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

رئیس سازمان سیا آمریکا اعلام کرده جامعه اطلاعاتی این کشور در تلاش است تا از همکاری اقتصادی شرکت های ایرانی با طرف های خارجی جلوگیری نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد آقای مایک پومپِئو، رئیس سازمان سیا آمریکا اعلام کرده است جامعه اطلاعاتی این کشور در تلاش است تا از همکاری اقتصادی شرکت های ایرانی با طرف های خارجی جلوگیری نماید و همکاری با شرکت های خارجی را برای طرف های ایرانی دشوارتر نماید.

رئیس سیا معتقد است در این صورت محیط اقتصادی کشور ایران با چالش های جدی مواجه خواهد شد و امکان ارتقاء تعاملات اقتصادی این کشور با کشورهای خارجی از بین خواهد رفت.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اعلام پایبندی ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای که در سال ۲۰۱۵ منعقد شده است، خودداری کرد و این اقدام ترامپ شرایط تحریم های ایران را وارد مرحله جدیدی نموده است.

ترامپ در تلاش است تا با فشار بر ایران امتیازات بیشتری از این کشور بگیرد و تحرکات ایران در منطقه را محدود نماید. در همین راستا آقای پامپِئو معتقد است آمریکا باید هزینه اقدامات ضد آمریکایی ایران را افزایش دهد تا ایران دست از اقدامات خود بردارد.

رئیس سازمان سیا گفته است بعد از توافق هسته ای هزینه اقدامات منطقه ای برای ایران کاهش یافته است، بنابراین باید دوباره این هزینه را برای ایران افزایش دهیم و سازمان سیا می تواند نقشی کلیدی در تحقق این هدف داشته باشد.

در این راستا جلوگیری از ارتباطات تجاری و اقتصادی ایران با دیگر کشورهای جهان یکی از عملیات آمریکا برای جلوگیری از اقدامات ایران در منطقه است.

رئیس سازمان سیا گفته آمریکا در تلاش است تا متحدان اروپایی خود را قانع کند تا در زمان ورود مجدد به بازار ایران، فشار بیشتری بر این کشور وارد نمایند. به طور خاص آمریکا در این زمینه با شرکت های بزرگ بخش انرژی رایزنی هایی داشته است.

منبع: سی ان بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.