۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۵۹ ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ دسته: تولید
۰

شهاب الدین بیمقدار نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه در عمل به اقتصاد مقاومتی کمتر به مردم توجه شده است، افزود: مردم را امیدوار نگه داشته اند در صورتی که باید واقعیت ها به مردم گفته شود؛ همانند زمان جنگ که مردم بسیج شدند و مشکلات را حل کردند، الان هم بایستی چنین اتفاقی در زمینه اقتصاد بیافتد.

شهاب الدین بیمقدار نماینده مجلس شورای اسلامی از استان آذربایجان شرقی و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار مسیر اقتصاد ضمن تاکید براین نکته که مردم بایستی وارد فعالیت های اقتصادی شوند در زمینه مشکلات اقتصادی موجود نیز نکاتی را بیان کرد.

شهاب الدین بیمقدار نماینده مجلس، مهمترین اقدام در زمینه اقتصاد مقاومتی را آگاهی بخشیدن و اهمیت دادن به مردم دانست و افزود: بایستی عموم مردم را در اقتصاد مقاومتی وارد کرده و توجه ویژه ای به سرمایه گذاران و کارآفرینان داشته باشیم. قوانینی که در زمینه برداشتن موانع کسب و کار و تسهیل امور کارآفرینان تصویب شده است را باید اجرایی کنند. رادیو و تلویزیون هم می تواند نقش عمده ای داشته باشد ولی من برنامه ای که مردم را به این کار تشویق کند نمی بینم.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که مردم را دخیل نکنیم، اقتصادمان درست نمی شود چراکه منابع دولت محدود است. مردم بایستی به شکل بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد سهیم بشوند. برای مثال ماهاتیر محمد در مالزی که کشور فقیری بود، اول زمینه شفاف سازی و قانون گرایی را ایجاد کرد، سپس به مردم گفت که باید در اقتصاد سهیم بشوید. مردم هم آمدند و شرکت هایی را تاسیس کردند و یا سهام شرکت ها را خریدند که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی آن ها شد.

عضو کمیسیون داخلی و شورا های مجلس گفت: الان مردم ما پول و پس انداز دارند، طلا دارند، خانه های اضافی دارند که می توانند سرمایه گذاری کنند ولی می ترسند. قوانین ما به شکلی است که علی الخصوص برای شرکت های بزرگ، قانون شفاف و رسیدگی سریع به موضوع را نداریم. مثلا اگر کسی به اختلاف برخورد، قوه قضاییه سریعا در عرض یک الی دو هفته، مشکل را حل کند. این مشکلات اگر حل بشود و مردم در اقتصاد شرکت بکنند، آن وقت اقتصاد مقاومتی محقق می شود و ما می توانیم یک کشور ثروتمند، صادر کننده و مرفه باشم.

وی در مورد اقدامات انجام شده در مجلس گفت: در مجلس یک قوانینی تصویب شده ولی کافی نیست. باید شفاف سازی انجام شود و مردم بدانند که این قانون ثابتی است و هر روز قرار نیست که تغییر کند. یک چنین قوانینی تصویب کنیم و تصمیم بگیریم که آن ها را متناوبا با تغییر مجلس عوض نکنیم. در همین راستا یک فراکسیونی را تشکیل دادیم و مشغول بررسی قوانین هستیم. ما قوانین زیادی داریم و طرح های زیادی هم تصویب می شود؛ در نتیجه قوانین دچار در هم تنیدگی می شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد مهمترین وظایف مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی، ضمن تاکید بر اهمیت شفافیت قوانین گفت: مجلس بایستی مبلغ قابل توجهی از درآمد ملی را باید به کارآفرینی و اشتغال زایی اختصاص بدهد و سیاست اقتصاد بدون نفت را جدی بگیرد.

شهاب الدین بیمقدار در مورد مهمترین انتقادات وارد به دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی کمتر به مردم توجه شده است. یعنی امکانات دولت را برای فعالین اقتصادی که کارگاه های آن ها بلا استفاده مانده بود، استفاده کردند و هیچ اقدامی از طرف دولت یا نهاد های دیگر برای بسیج مردم انجام نشده است. مردم را امیدوار نگه داشته اند در صورتی که باید واقعیت ها به مردم گفته بشود. همانند زمان جنگ که مردم بسیج شدند و مشکلات را حل کردند، الان هم بایستی چنین اتفاقی در زمینه اقتصاد بیافتد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.