۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۵۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

وزیر اقتصاد پاکستان گفت در حال حاضر این کشور بیش از ۱۴ میلیارد دلار ذخایر خارجی دارد و روی پای خود ایستاده و قصد ندارد از صندوق بین المللی پول استقراض نماید چراکه با وجود امکان استفاده از منابع مالی داخلی دیگر نیازی به استقراض از دیگر کشورها نداریم.

به گزارش مسیر اقتصاد وزیر اقتصاد پاکستان در مصاحبه ای این نظر را که در حال حاضر ذخایر ارزی خارجی این کشور روبه اتمام است و ضرورت دارد هرچه سریعتر به گرفتن وام از صندوق بین المللی پول اقدام شود، به کلی غیر واقعی توصیف کرد.

آقای «اسحاق در» همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر پاکستان بیش از ۱۴ میلیارد دلار ذخایر خارجی دارد گفت: پاکستان در حال حاضر روی پای خود ایستاده و قصد ندارد از صندوق بین المللی پول استقراض نماید چراکه با وجود امکان استفاده از منابع مالی داخلی دیگر نیازی به استقراض از دیگر کشورها نداریم.

وزیر اقتصاد پاکستان روند رشد اقتصادی این کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر ما در مسیر دستیابی به رشد اقتصادی ۶ درصدی در سال جاری هستیم. افزایش رشد اقتصادی موجب می شود اقتصاد در مسیری درست حرکت نماید.

وزیر اقتصاد پاکستان با اعلام اینکه در سال جاری بر میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانک ها اضافه شده است گفت یکی از دلایل این مسئله افزایش هزینه در پروژه های بخش انرژی بوده است.

استقراض منابع مالی از صندوق بین المللی پول موجب می شود که دولت ها مجبور به پذیرش شرایط این صندوق شوندو در اعمال سیاست های مد نظر خود استقلال لازم را نداشته باشند.

از طرف دیگر مدت بازپرداخت این منابع مالی عموما کوتاه مدت است و دولت ها باید در زمان کوتاهی اصل و سود منابع استقراضی از صندوق بین المللی پول را بازگردانند.

از این رو گزینه استقراض از صندوق بین المللی پول عموما گزینه آخر کشورها برای تأمین مالی در داخل کشور است.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.