۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۲۱۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

روسیه قصد دارد به منظور مقابله با تحریم های بانکی و پولی آمریکا و اتحادیه اروپا یک واحد پول الکترونیکی رسمی راه اندازی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد به زودی یک واحد پول الکترونیکی رسمی راه اندازی نماید.

کشور روسیه جوانان تحصیل کرده و مستعد زیادی در زمینه برنامه نویسی دارد و از این نظر توانسته است پیشرفت هایی را در فناوری بلاک چین به دست آورد. از این رو این کشور قصد دارد در آینده نزدیک واحد پول الکترونیکی رسمی کشور خود را با استفاده از برنامه نویسان داخلی راه اندازی نماید.

وزیر ارتباطات روسیه صریحا هدف این کشور از راه اندازی پول الکترونیکی رسمی را مقابله با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرد و بیان داشت: استفاده از یک واحد پولی الکترونیکی این ظرفیت را دارد که تحریم های مالی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه را خنثی نماید و در اقتصاد روسیه اثرگذاری معکوسی در مقایسه با تحریم های مالی و بانکی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات روسیه همچنین اعلام کرده است دیگر کشورهای جهان و منطقه نیز در حال حرکت به سمت استفاده از فناوری های جدید حوزه پولی و بانکی و راه اندازی واحد پول الکترونیکی هستند و روسیه قصد دارد در این زمینه جزء کشورهای پیشرو باشد.

روسیه معتقد است در صورت عدم حضور فعال این کشور، ظرف دو ماه آینده یکی از کشورهای منطقه اولین واحد پول الکترونیکی رسمی را راه اندازی می نماید و روسیه در این زمینه عقب خواهد ماند.

به نقل از روزنامه های داخلی روسیه آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در نشستی غیر رسمی در دولت این کشور مسئله راه اندازی یک واحد پول الکترونیکی رسمی را مطرح کرده است.

طبق منابع رسمی واحد پول الکترونیکی کشور روسیه تحت کنترل نهادهای دولتی خواهد بود و برخلاف بیت کوین قابلیت تولید با فرایندهای «معدن کاری» توسط مردم عادی را ندارد. این واحد پول الکترونیکی قابلیت استفاده در تمامی امور مالی و پولی را خواهد داشت.

انتظار می رود با راه اندازی واحد پول الکترونیکی رسمی کشور روسیه، استفاده از دیگر واحد های پولی الکترونیکی همچون بیت کوین در این کشور ممنوع اعلام شود.

گفتنی است آقای نیکی فروف وزیر ارتباطات روسیه با ۲۹ سال سن جوان ترین وزیر تاریخ این کشور است که وظیفه رسیدگی به تمام امور مرتبط با اینترنت را به عهده دارد.

منبع: راشا اینسایدر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.