۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۴۱۶۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ دسته: تولید
۱

دولت ترکیه بنا دارد در همکاری با آمریکا، آلمان و اوکراین و همچنین با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری، تا سال ۲۰۱۹ هواپیمای مسافربری بسازد.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس اعلام دولت ترکیه این کشور قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۹ یک هواپیمای منطقه‌ای را بر پایه هواپیمای دورنیر ۳۲۸ با همکاری یک شرکت خصوصی آمریکایی تولید کند.

در همین راستا و برای تکمیل زنجیره فناوری در حوزه هوایی، ترکیه و اوکراین به توافقنامه‌ای دست یافتند که در طی آن قصد دارند به‌صورت مشترک بر روی ساخت دوباره هواپیمای مسافری آنتونف سرمایه‌گذاری کنند. این توافق پس از تصمیم ترکیه برای ساخت هواپیمای مسافربری تحت لیسانس دورنیر آلمان صورت پذیرفت.

همکاری ترکیه جهت ساخت دورنیر آلمان با شرکت آمریکایی

طبق این تصمیم ترکیه اقدام به همکاری با شرکت آمریکایی که صاحب‌امتیاز هواپیماهای دورنیر است کرده و توانسته پروژه ساخت اولین هواپیمای جت مسافربری را در این کشور آغاز کند. بر این اساس، قرار است در گام نخست تا سال ۲۰۱۹ یک هواپیمای منطقه‌ای ۳۲ نفره بر پایه هواپیمای دورنیر ۳۲۸ تولید شود. این هواپیما قرار است در دو نسخه توربوپراپ و توربوفن به تولید برسد.

بر اساس اظهارات مقامات ترکیه‌ای، در فاز بعدی پروژه قرار است کلاس جدیدی از این هواپیما که ظرفیتی ۶۰-۷۰ نفره دارد تولید شود. پیمانکار اصلی این پروژه در ترکیه شرکت فناوری‌های دفاعی STM است که قرارداد همکاری با شرکت SNC امریکا دارد.

این شرکت ترکیه‌ای در حال حاضر درزمینه توسعه فناوری‌های دفاعی برای ناتو و دولت ترکیه فعالیت می‌کند و یکی از معروف‌ترین شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری­های هوافضایی در ترکیه به‌حساب می­آید.

در این پروژه قصد دارند موتورهای این مدل هواپیما را بهبود ببخشند؛ ازاین‌رو طبق قوانین بین‌المللی حاکم می‌بایست اقدام به دریافت مجدد گواهینامه پروازی کنند. بنابراین طبق توافق با دورنیر قرار است ابتدا ۲ نسخه از این هواپیما در آلمان تولید و پس از دریافت گواهینامه پروازی خط تولید کارخانه به ترکیه منتقل شود.

همکاری با اوکراین برای تکمیل زنجیره فناوری صنایع هوایی ترکیه

پس از توافق ترکیه با شرکت آلمانی دورنیر این کشور در گام بعدی برای تکمیل فناوری صنایع هوایی خود اقدام به مشارکت با شرکت هواپیمایی آنتونف کرد.

طبق توافق صورت گرفته توسط وزیر دفاع ترکیه با معاون نخست‌وزیر اوکراین که در حاشیه دهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی-تجاری ترکیه و اوکراین صورت پذیرفت، توافق شد دو کشور درزمینه صنایع هوایی و تکنولوژی‌های مرتبط همکاری کنند.

یکی از توافقات صورت پذیرفته پیرامون ساخت مشترک هواپیمای مسافربری An-158 در ترکیه بود. در فاز بعدی این کشور قصد دارد هواپیمای An-178 را توسعه دهد و از آن به‌عنوان هواپیمای لجستیک باری استفاده کند.

  1. امیدوارم نتونن بسازن بخاطر روابط با اسراییل فلسطین کش ترکیه کشور ۹۸ ساله بی هویت

    ۱۲۳


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.