۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۹۵۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مقامات دولتی و حتی روسای شرکت های بزرگ روسیه معتقدند به جای صبر و تأمل برای رفع تحریم ها لازم است این کشور با فرض ماندگاری تحریم ها، برای بی اثر کردن آنها در بلندمدت خود را آماده و برنامه ریزی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد از سال ۲۰۱۴ میلادی و در جریان بحران داخلی کشور اوکراین، کشور روسیه با وجود روابط تجاری و اقتصادی گسترده با کشورهای غربی، مورد تحریم های اقتصادی و تجاری آن ها قرار گرفته است و از آن زمان تا به حال نه تنها از میزان تحریم ها کاسته نشده بلکه به بهانه های مختلف تحریم های بیشتری بر اقتصاد روسیه تحمیل شده است.

در همین راستا آقای واگیت الکپروف، رئیس شرکت لوک اویل روسیه گفته است انتظار می رود تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه دست کم تا ده سال دیگر پابرجا بماند؛ از این رو کشور روسیه باید خود را برای مقابله بلندمدت با تحریم ها و بی اثر کردن آن ها آماده نماید.

رئیس شرکت لوک اویل همچنین گفته است: «برنامه راهبردی ما برای ده سال آینده با این فرض تنظیم خواهد شد که همچنان تحریم های کشورهای غربی پابرجاست. من گمان نمی کنم که در این مدت تحریم های روسیه بر طرف شود. کشورهای غربی هیچ تمایلی برای رفع تحریم های روسیه نشان نداده اند و حتی در صورتی که اراده این کشورها تغییر کند و قصد نمایند تحریم ها را برطرف کنند، این کار سال ها زمان خواهد برد.»

شرکت لوک اویل روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت تولید می کند و بعد از شرکت بزرگ روس نفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه محسوب می شود.

در واقع مقامات دولتی و حتی روسای شرکت های بزرگ روسیه، همچون شرکت نفت لوک اویل به جای صبر و تأمل برای رفع تحریم ها معتقدند لازم است این کشور برای مقابله با تحریم های بلندمدت کشورهای غربی خود را آماده نماید و با تقویت توان داخلی و انجام اقدامات مؤثر در راستای بی اثر نمودن آن ها گام بردارد.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.