۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۰۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ دسته: انرژی
۰

روسیه در حال مذاکره با کشور پاکستان برای انعقاد یک قرارداد سه ساله در زمینه فروش گاز مایع به این کشور است. انفعال ایران موجب شده است کشورهایی همچون قطر، استرالیا، روسیه و حتی آمریکا گاز خود را به صورت مایع به کشورهای واردکننده گاز جهان از جمله پاکستان صادر نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت انرژی کشور روسیه اعلام کرده است که درپی فرمان دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه، این کشور در حال مذاکره با طرف های پاکستانی برای انعقاد یک قرارداد سه ساله در زمینه صادرات گاز مایع به پاکستان است.

در این خصوص یک اطلاعیه در پایگاه اینترنتی هیئت دولت روسیه منتشر شده که طبق آن روسیه در حال مذاکره با کشور پاکستان است و در تلاش است تا با مشارکت وزارت انرژی و وزارت خارجه خود به یک قرارداد فروش گاز مایع به پاکستان دست یابد.

طبق این اطلاعیه قرارداد بین کشورهای روسیه و پاکستان در زمینه فروش گاز مایع یک قرارداد سه ساله خواهد بود و بعد از سه سال ابتدایی قابلیت تمدید برای سه سال دیگر را نیز دارد.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات کشور پاکستان گفته بود که روسیه و پاکستان توانسته اند سطح تعاملات اقتصادی و تجاری خود را در سال های اخیر افزایش دهند ولی همچنان ظرفیت های همکاری اقتصادی دوجانبه بسیار بیشتر از وضع موجود است.

کشور پاکستان جمعیت قابل توجهی دارد و برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به واردات وابسته است. واردات گاز یکی از روش های مدنظر مقامات پاکستانی برای تأمین نیاز انرژی است.

با اینحال خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان بعد از سال ها همچنان معطل مانده و کشور پاکستان به دنبال خرید گاز مایع از روسیه، قطر و دیگر کشورهاست.

به طور طبیعی کشورهایی همچون پاکستان که در همسایگی یک کشور تولیدکننده و صادرکننده گاز هستند، تمایلی به خرید گاز مایع ندارند و ترجیح می دهند با ساخت یک خط لوله، گاز طبیعی از خطوط لوله وارد نمایند. با اینحال انفعال ایران موجب شده است کشورهایی همچون قطر، استرالیا، روسیه و حتی آمریکا گاز خود را به صورت مایع به کشورهای واردکننده گاز جهان صادر نمایند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.