۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۸۷ ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

خدابخشی ضمن تبیین وظیفه مجلس در همسو کردن برنامه ششم توسعه با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بررسی پیشنهادات نمایندگان در این زمینه در کمیسیون تلفیق گفت: دولت معتقد است که توانسته است تورم را ثابت نگه داشته و کاهش دهد اما برخی از کارشناسان بر این باورند که دلیل آن رکود موجود در اقتصاد کشور است.

محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم و نماینده مجلس شورای اسلامی از استان لرستان، در مصاحبه با  مسیر اقتصاد در مورد وضعیت برنامه ششم در مجلس و همچنین عملکرد ستاد تسهیل سرمایه گذاری در استان لرستان به عنوان یکی از پایلوت های اقتصاد مقاومتی در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

خدابخشی در مورد اولویت ها جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر دولت همین اقتصاد موجود را به سمت اقتصاد مقاومتی که سیاست های کلی آن هم مشخص شده است سوق دهد و در این مسیر حرکت کند کار بزرگی انجام داده است. وی همچنین درباره عملکرد دولت در زمینه اقتصادی گفت: دولت معتقد است که توانسته است تورم را ثابت نگه داشته و کاهش دهد اما برخی از کارشناسان بر این باورند که دلیل آن رکود موجود در اقتصاد  کشور است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم درباره وظیفه مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در این مقطع زمانی، مجلس در حال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه است که آن را تصویب کند. برنامه ای که ریل گذاری برای ۵ سال آینده کشور است. بررسی این لایحه که شامل اصلاح و اضافه و کم کردن برخی از مواد آن می شود جهت همسو کردن با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، کار مهمی است که بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر و اصلاحات انجام شده روی لایحه برنامه ششم توسعه گفت: هنوز رسما چیزی به برنامه اضافه نشده است به این دلیل که هنوز کلیات برنامه ششم در کمیسیون تلفیق، تصویب نشده است. وقتی که کلیات آن تصویب شد، آن وقت بررسی جزییات در مواد، تبصره ها و بندهای لایحه برنامه شروع می کنیم.

خدابخشی ضمن بیان اینکه هر کدام از کمیسیون های تخصصی مجلس، لایحه برنامه ششم را بررسی کرده و پیشنهادات خود را آماده کرده اند تا به کمیسیون تلفیق ارائه نمایند گفت: روند به این صورت است که پس از تصویب کلیات، روی جزییات لایحه و موارد پیشنهادی کمیسیون ها و نمایندگان بررسی ها انجام می شود.

نماینده استان لرستان درباره وضعیت این استان پس از انتخاب به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی گفت: پایلوت شدن لرستان باعث شده است که برخی از موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری و فعالین اقصادی بود، کاهش پیدا کند. ستاد تسهیل سرمایه گذاری در استانداری تشکیل شده است که این ستاد سازوکار را راحت تر از گذشته برای سرمایه گذاری کرده است؛ بانک ها هم همکاری بیشتری نسبت به قبل دارند. گرفتن مجوز ها راحت تر و کار روان تر انجام می شود. منتهی ارزیابی کامل و جامعی انجام نشده است که چقدر این ستاد موثر بوده و کار انجام شده است.

وی افزود: ستاد تسهیل سرمایه گذاری فارغ از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که در سطح ملی فعالیت می کند و این ستاد در سطح استان و زیر نظر استاندار است.

خدابخشی ضمن تاکید بر اینکه در مورد برنامه ها و سرمایه گذاری هایی که در این استان انجام می شود، دولت به طور مستقیم عمل نمی کند و این بخش خصوصی است که باید وارد عمل بشود گفت: شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم است و تمام مسئولین اجرایی و نمایندگان استان حمایت می کنند و فضای مناسبی برای سرمایه گذاری است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.