۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۰۹۳ ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ دسته: تجارت دوجانبه، کشاورزی
۰

در نشست همکاری بین وزیر کشاورزی اوکراین با نماینده ویژه کشور قطر، در مورد افزایش میزان همکاری این دو کشور و تجارت دوجانبه بحث و تبادل نظر شد. اوکراین بنا دارد تا از فرصت تحریم قطر برای توسعه بخش کشاورزی خود استفاده کند.

به گزارش مسیر اقتصاد، طبق آمار وزارت کشاورزی اوکراین صادرات محصولات کشاورزی این کشور به قطر در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

اخیرا در نشست همکاری بین وزیر کشاورزی اوکراین با نماینده ویژه کشور قطر در مورد افزایش میزان همکاری این دو کشور و تجارت دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

کشور قطر که بعد از تحریم کشورهای حاشیه خلیج فارس در تامین مواد غذایی خود دچار مشکل شده است، با جستجوی تولیدکنندگان معتبر جهانی در حال ایجاد تنوع در مبادی ورودی کالاهای مختلف به کشور خود است.

در حال حاضر کشورهایی نظیر ایران، عمان و ترکیه و اوکراین، کشورهایی هستند که محصولات غذایی خود را روانه بازار این کشور می‌کنند.

اوکراین از فرصت تحریم قطر برای توسعه کشاورزی خود استفاده می کند

مقامات اوکراینی قصد دارند با استفاده از فرصت پیش آمده برای قطر و تحریم‌های چندجانبه این کشور از طرف کشورهای حاشیه خلیج فارس، با ایجاد بنادر مختلف محصولات زراعی خود نظیر دانه های روغنی و غلات را به قطر صادر کند.

همانگونه که از آمارها نیز مشخص است، مقامات اوکراینی اهمیت زیادی برای افزایش صادرات محصولات كشاورزی، ماشین سازی و محصولات متالورژیکی به قطر قائل هستند و در این زمینه بنا دارند سرمایه قطری ها را جذب کنند.

در دیدار اخیر مسئولان وزارت کشاورزی اوکراین با مقامات قطری، اولویت های اصلی اصلاحات و توسعه بخش کشاورزی و غذایی اوکراین به نام استراتژی «۳ + ۵» توسط کارشناسان اوکراینی ارائه گردید.

مهم ترین برنامه های کشاورزی معرفی شده مقامات اوکراینی برای جذب سرمایه قطری ها در این زمینه اصلاحات ارضی، اصلاح حمایت دولت از کشاورزی، خصوصی سازی و افزایش بهره وری دارایی های دولتی عنوان شد.

اوکراین برای کشاورزی سرمایه گذاری خارجی جذب می کند

وزارت کشاورزی اوکراین که با جذب سرمایه گذاری های خارجی به بخش کشاورزی این کشور شناخته می‌شود، با مسئولین قطری نیز برای شروع سرمایه گذاری جدیدی در این کشور توافق کرده است.

طبق گفته ی وزیرکشاورزی اوکراین، این سرمایه گذاری ها در راستای کمک به پروژه های بزرگ کشاورزی در این کشور نظیر بهبود روش های آبیاری، توسعه خدمات کشاورزی شامل حمل و نقل و ذخیره سازی محصولات کشاورزی جذب خواهند شد.

همچنین این وزارت خانه با برنامه ریزی مناسب و خصوصی سازی شرکت های کشاورزی دولتی این کشور، سرمایه گذاری های داخلی را برای تولید محصولات کشاورزی از طریق فراوری محصولات (صنعت پردازش، کشاورزی ارگانیک، و غیره)  و ساخت ماشین آلات کشاورزی افزایش خواهد داد که کمک فراوانی به بهبود صادرات محصولات به قطر می‌کند.

شرکت سرمایه گذار قطری KIA هم در راستای تجارت دوجانبه قطر با اوکراین نیز با رویکرد افزایش صادرات محصولات کشاورزی اوکراینی به قطر، خواهان ورود به صنعت کشاورزی اوکراین شده است.

منبع:

وزارت کشاورزی اوکراین

سفارت اوکراین در قطر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.