۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۹۸۶ ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ دسته: پول و بانک
۰

بانک های اروپایی به دلیل رواج بانکداری الکترونیکی و کاهش مراجعه حضوری مردم به بانک ها، در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۹۱۰۰ شعبه خود را تعطیل نموده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد فدراسیون بانکداری اتحادیه اروپا که وظیفه جمع آوری و انتشار اطلاعات این حوزه را دارد در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل گرایش مردم به بانکداری الکترونیکی، بانک های اروپایی بیش از ۹۱۰۰ شعبه خود را تعطیل نموده اند.

طبق گزارش فدراسیون بانکداری اتحادیه اروپا در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد کل شعبات بانک های اروپایی به ۱۸۹ هزار شعبه کاهش یافته است. همچنین تعطیلی ۹۱۰۰ شعبه در طول سال ۲۰۱۶ میلادی موجب شده بیش از ۵۰ هزار نفر از تعداد کارمندان بانک های اتحادیه اروپا کاسته شود.

طبق این گزارش دلیل اصلی تعطیلی شعبات بانک ها رواج بانکداری الکترونیکی است. مردم کشورهای اروپایی تمایل دارند بخش بیشتری از فعالیت های بانکی خود را به شکل اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه به شعبه بانک انجام دهند.

در حال حاضر نرخ سود سپرده در بانک های اروپایی بسیار پایین است و از طرف دیگر روش های پرداخت و نقل و انتقال پول متنوع همچون موبایل بانک، موجب شده مراجعه مردم به بانک ها به شدت کاهش یابد.

این مسئله موجب می شود فعالیت شعبات بانک ها کاهش یافته و صرفه اقتصادی فعال بودن این شعبات از میان برود. بنابراین بانک ها نیز ترجیح می دهند برای کاهش هزینه های خود شعباتی که فعالیت کمتری دارند را تعطیل نمایند.

طبق این گزارش در حال حاضر حدود ۲.۸ میلیون نفر در بانک های اتحادیه اروپا مشغول فعالیت هستند که این میزان کمترین رقم از سال ۱۹۹۷ میلادی محسوب می شود.

به طور کلی از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی که تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد بانک ها داشته است، بانک های اروپایی بیش از ۴۸ هزار شعبه خود را تعطیل نموده اند. این میزان کاهش موجب شده در مقایسه با سال ۲۰۰۸ میلادی تعداد شعبات بانک های اروپایی به چهار پنجم کاهش یابد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.