۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۸۶۰ ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی چین و کره جنوبی به منظور افزایش استفاده از ارزهای ملی خود در تجارت با یکدیگر، در حال مذاکره برای تمدید پیمان پولی دوجانبه به ارزش ۵۶ میلیارد دلار هستند. به عقیده اقتصاددانان کره ای، پیمان پولی دوجانبه ارزش پول ملی آنها را افزایش می دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی کره جنوبی روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر اعلام کرد که در حال مذاکره با همتایان چینی خود به منظور تمدید و افزایش مبلغ پیمان پولی دوجانبه است. هدف بانک مرکزی دو کشور این است که میزان پیمان پولی خود را به ۵۶ میلیارد دلار افزایش دهند.

بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرده است که این پیمان پولی دوجانبه قرار است به مدت سه سال تمدید شود. لازم به ذکر است که پیمان پولی دوجانبه میان چین و کره جنوبی در سال ۲۰۰۸ مقارن با بحران مالی جهانی منعقد شده و تاکنون هر سه سال یکبار بعد از اتمام مدت پیمان، تمدید شده است.

چانگ یونگ تاک اقتصاددان کره ای معتقد است که پیمان پولی می تواند ارزش وون کره را افزایش داده و به نفع کشور کره باشد؛ به این دلیل که پیمان پولی یک شبکه امنی از نقدینگی مبتنی بر ارزهای خارجی را ایجاد می کند و این در صورتی است که حتی ممکن است جریان دلار نیز در این شبکه نقش نداشته باشد.

پیمان های پولی همچنین می تواند به افزایش ذخایر خارجی کمک نماید؛ چرا که این امکان را برای کشورها فراهم می کند تا ارزهای خود را در صورت نیاز در نرخ هایی که قبلا توافق شده، مبادله (تعویض) کنند.

ذخایر خارجی کشور کره جنوبی در ماه آگوست به ۳۸۴.۸ میلیارد دلار رسیده است. این کشور از بحران مالی سال ۲۰۰۸ و بحران مالی آسیا در اواخر دهه ۱۹۹۰ تجربه کسب نموده و به طور مداوم در حال بهینه سازی ذخایر خارجی خود می باشد.

منبع: آسیا ریویو



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.