۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۶۵۵ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ دسته: مالیات
۰

یکی از دلایلی که در آمریکا باعث ترغیب مؤدیان به پرداخت مالیات و ارائه اظهارنامه می شود، وجود معافیت‌های متعدد است که باعث می شود در برخی موارد، افراد از دولت طلبکار شوند چرا که اعتبارات مالیاتی قابل پرداخت نیز هست.

به گزارش مسیر اقتصاد مالیات یکی از اصلی ترین درآمدها و ابزارهای دولت برای جهت دهی اقتصاد در آمریکا است.

در نظام مالیاتی آمریکا، افراد کد مالیاتی داشته و همه فرآیندهای مالی­شان با این کد صورت می پذیرد.

هر فرد تا ۲۴۰۰ دلار در سال و به ازای هر فرد تحت تکفل ۱۰۰۰ دلار معافیت مالیاتی دارد. یکی از دلایلی که در آمریکا باعث ترغیب مؤدیان به پرداخت مالیات و ارائه اظهارنامه می شود، وجود معافیت‌های متعدد است که باعث می شود در برخی موارد، افراد از دولت طلبکار شوند چرا که اعتبارات مالیاتی قابل پرداخت نیز هست.

زندان جریمه فرار مالیاتی در آمریکا

در این کشور جریمه های سنگین نقدی و زندان برای فرار مالیاتی در نظر گرفته شده است چرا که یکی از منابع اصلی درآمدی، مالیات است.

نکته دیگری که از فرار مالیاتی در این کشور جلوگیری می کند، این است که شرکتی که می خواهد سود سهامداران را بدهد، گزارش سود و کد مالیاتی سهامدار را به همراه ۳۰ درصد مبلغ سود، به سازمان مالیات پرداخت می کند و این سازمان تا وقتی که سهامدار اظهارنامه خود را ارائه نکرده باشد، این مبلغ را نزد خود نگه می دارد.

موارد مذکور، قوانین کلی مالیات در ایالات متحده آمریکاست. هر کدام از دولت های ایالتی در آمریکا حکم یک کشور واحد را داشته و در بسیاری از موارد از جمله نظام مالیاتی، در راستای حفظ منافع مردم آن ایالت و با در نظر گرفتن نیازهای خاص خود، سیاست‌های مالیاتی را به کار می گیرند.

سیاست های مالیاتی در آمریکا برای افزایش از تحقیق و توسعه

یکی از متداول ترین روش های افزایش انگیزه برای فعال ساختن ایده ها، نوآوری ها و اختراعات در یک منطقه خاص این است که اعتبارات مالیاتی مربوط به تحقیق و توسعه یا تحقیق و آزمایش در دسترس شرکت‌های حوزه فناوری قرار گیرند.

در حال حاضر بیش از سی ایالت از اعتبارات تحقیق و توسعه و یا تحقیق و آزمایش برخوردارند؛ اگرچه درصدها، محدودیت ها و میزان مبالغ استفاده نشده اعتبارات مالیاتی قابل انتقال به سالهای آتی تا حدود زیادی متفاوتند.

اعتبار مالیاتی ۱۵ ساله ایالت آریزونا

ایالت آریزونا یک اعتبار ۸ تا ۱۲ درصد برای افزایش فعالیت‌های تحقیقی ارائه می دهد. این اعتبار مالیاتی از یک سقف ۵۰۰ هزار دلاری در سال برخوردار بوده و دارای حق انتقال ۱۵ ساله است بدان معنا که شرکت‌هایی که در سال های معینی سود منفی و صفر داشته اند و بنابراین بدون بدهی مالیاتی هستند، مجازند حق اعتبار مالیاتی خود را تا زمان رسیدن اولین صورتحساب بدهی مالیاتی، در طول ۱۵ سال زمانی که درگیر تحقیق و توسعه مشروط هستند حفظ کنند.

در واقع این اعتبار مالیاتی درصورتی که مورد استفاده قرار نگیرد تا ۱۵ سال می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اعتبار مالیاتی قابل دریافت در ایالت آیوا

ایالت آیوا یک اعتبار مالیاتی قابل برگشت را برای تحقیق و توسعه ارائه می کند؛ بدان معنا که شرکت‌هایی که نمی­توانند از معافیتهای واجد شرایط خود استفاده کنند، قادرند در عوض به اندازه مزایایی که درصورت داشتن بدهی مالیاتی در سال مشخصی برایشان تامین می شد، وجوه نقدی دریافت کنند.

معافیت مالیاتی پلکانی در ویرجینیای غربی

مشروط به قرار داشتن در یک پارک تکنولوژی به نام کینتیک و به شرط سرمایه گذاری حداقل دو میلیون دلار در حوزه تکنولوژی‌های نوین در یک دوره پنج ساله، این ایالت به ترتیب زیر معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌های این حوزه ارائه می کند:

  • سال اول صفر درصد
  • سال دوم ۵۰ درصد
  • سال سوم ۲۵ درصد
  • سال چهارم ۱۰ درصد
  • سال پنجم ۱۰ درصد

همچنین شرکت‌هایی که در پارک مذکور فعالیت می کنند متعهد به افزایش ۲۰ درصدی تعداد نفرات شاغل خود در طول یک دوره ۵ ساله معافیت می باشند.

بنابراین هدف قانونگذار از ارائه این تسهیلات مالیاتی به تکنولوژی های پیشرفته و تحقیق و توسعه، نه تنها تشویق و ترغیب افراد حقیقی و حقوقی به سرمایه گذاری در فناوری های نوین بلکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

اعتبار مالیاتی برای تحقیقات انجام شده در ایالت کالیفرنیا

اعتبار مالیاتی که برای تشویق شرکت‌ها به افزایش تحقیقات پایه و توسعه فعالیت‌هایشان در کالیفرنیا طراحی شده، به شرکت‌ها اجازه می دهد یک اعتبار ۱۱ درصدی را برای هزینه های تحقیقات واجد شرایط (تحقیقاتی که در ایالت کالیفرنیا انجام می شوند) و یک اعتبار ۲۴ درصدی را برای تحقیقات پایه (مبالغی که به شرکت خارج از کالیفرنیا پرداخت شده است)، استفاده کنند.

وجود این اعتبارات ایالت کالیفرنیا را در کشور در بالاترین مکان از نظر اعطای اعتبار تحقیق و توسعه قرار می­‌دهد. برای واجد شرایط شدن، تحقیقات باید در ایالت کالیفرنیا انجام شده و نباید شامل تحقیقاتی با هدف بهینه کردن یک محصول تجاری برای مد، ذائقه، آرایش و یا عوامل طراحی فصلی شود.

پینوشت:

سیاست های مالیاتی در آمریکا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.