۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۴۰۶ ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

تعداد گردشگران ورودی به ایران در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۶ میلیون رسیده است. ایران برای جذب گردشگران خارجی هدف گذاری قابل توجهی انجام داده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی جذب نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال گذشته بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید کردند که در مقایسه با سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر تعدادی از شرکت های هواپیمایی معتبر خارجی همچون بریتش ایرویز و لوفتانزا پروازهای مستقیم به ایران دارند و ایران نیز روند صدور ویزا برای مسافران خارجی را تسهیل نموده است.

یکی از نتایج ورود بیشتر گردشگران خارجی افزایش قابل توجه تقاضا برای سکونت و رزرو هتل ها بوده است که درآمد صاحبان این کسب و کارها را در ایران افزایش داده است.

از طرف دیگر بسیاری از هتل های زنجیره ای بین المللی هتل داری در ایران را آغاز کرده اند. به طور مثال شرکت فرانس آکور اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار ایران شد و در حال حاضر دو هتل در ایران را نیز اداره می کند. شرکت ملیا اسپانیا نیز اولین هتل خود در ایران را سال آینده افتتاح خواهد کرد.

کشور ایران برای جذب گردشگران خارجی هدف گذاری قابل توجهی انجام داده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی جذب نماید.

ایران یکی از مقاصد مناسب برای گردشگری محسوب می شود اما در عین حال گردشگرانی خارجی عمدتا اطلاعات زیادی در مورد کشور ایران و سابقه تاریخی و مناطق دیدنی آن ندارند. فرهنگ و تاریخ عنی ایران و آثار باستانی این کشور در شهرهایی همچون اصفهان و شیراز، یکی از جاذبه های اصلی ایران برای جذب گردشگران خارجی محسوب می شود.

لازم به ذکر است که همچنان گردشگران خارجی برای ورود به ایران با مشکلاتی مواجه هستند. یکی از اصلی ترین مشکلات گردشگران خارجی عدم اتصال بانک های ایرانی به نظام بانکی جهانی و مشکلات در نقل و انتقال پول به ایران است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.