۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۸۴۲ ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشورهای عضو جامعه شرق آفریقا در تصمیمی یکپارچه و هماهنگ به منظور حفظ، تسهیل و حمایت از تولیدات داخلی، واردات کفش های نو و دست دوم را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای عضو جامعه شرق آفریقا، در تصمیمی یکپارچه و هماهنگ به منظور حفظ، تسهیل و حمایت از تولیدات داخلی، واردات کفش های نو و دست دوم را ممنوع اعلام کردند.

این کشورها علاوه بر این اعلام کرده اند که برنامه ای برای حمایت از شرکت های عمومی و خصوصی تولید کفش دارند و در این زمینه توافقنامه هایی با شرکت های تولیدی منعقد شده است.

انجمن کشورهای شرق آفریقا از کشورهایی نظیر برونئی، کنیا، رواندا، سودان جنوبی، تانزانیا و اوگاندا تشکیل شده که در شرق قاره آفریقا قرار دارند. این کشورها به منظور یکپارچه سازی سیاست های تجاری در کنار یکدیگر انجمن کشورهای شرق آفریقا را تشکیل داده اند.

تولید کفش در کشورهای شرق آفریقا در سال های اخیر تقویت شده و شرکت های بخش خصوصی در کنار شرکت های عمومی در این زمینه فعال هستند. اخیرا شرکت های خصوصی و عمومی فعال در این حوزه همکاری های مناسبی برای افزایش بهره وری و کاهش قیمت انجام داده اند و دولت ها نیز به منظور حمایت از این شرکت های تولیدی، تصمیم گرفته اند واردات کفش را ممنوع نمایند.

کشورهای آفریقایی بخش تولیدی قدرتمندی ندارند و در تلاشند تا با حمایت از تولیدات داخلی سطح تولیدات خود را افزایش دهند و بر میزان اشتغال داخلی خود بیفزایند.

منبع: پایگاه ترید مارک شرق آفریقا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.