۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۷۵۲ ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ دسته: تولید
۰

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، صنعت دریایی ایران ظرفیت های فراوانی داشته و ایران قصد دارد برای توسعه آن با سرمایه گذاری ۵۲.۵ میلیون دلاری، علاوه بر منابع داخلی از کمک شرکت های خارجی نیز استفاده نماید. تاکنون شرکت هایی از کشورهای سنگاپور و چین در این زمینه ابراز علاقه کرده اند و قرار است در پروژه های صنعت دریایی ایران سرمایه گذاری نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور ایران برنامه ریزی گسترده ای برای توسعه صنعت دریایی انجام داده و قصد دارد در سال جاری میلادی با سرمایه گذاری ۵۲.۵ میلیارد دلاری و جذب سرمایه های خارجی صنعت دریایی خود را بیش از پیش توسعه دهد.

طبق اعلام مقامات صنعت دریایی ایران، این کشور تصمیم گرفته است بیش از ۵۲.۵ میلیون دلار تسهیلات اعتباری به پروژه های این صنعت اختصاص دهد تا پروژه های این بخش از اقتصاد ایران با سرعت بیشتری عملیاتی گردد.

طبق اعلام رئیس صندوق توسعه صنایع دریایی ایران، تا به حال بیش از ۳۱.۵ میلیون دلار از این تسهیلات به منظور اجرای پروژه های این بخش اختصاص یافته و تا پایان سال مالی ایران مابقی ۵۲.۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده نیز به پروژه های دیگر اختصاص خواهد یافت.

در ایران به دلیل بالا بودن نرخ سود تسهیلات، تأمین مالی پروژه های بخش صنعت و کشاورزی با مشکلاتی مواجه است اما برای تسهیلات پروژه های صنایع دریایی نرخ سود بین ۱۰ تا ۱۲ درصد در نظر گرفته شده که پایین تر از میانگین تسهیلات اعطایی بانک ها می باشد. علاوه بر این شرکت هایی که در چارچوب دانش بنیان طبقه بندی شوند نیز می‌توانند با نرخی کمتر تسهیلات دریافت نمایند.

ایران علاوه بر منابع مالی داخلی، به دنبال آن است تا از سرمایه گذاری خارجی نیز به منظور توسعه صنعت دریایی خود استفاده نماید. طبق گفته مسئولین صنعت دریایی ایران تاکنون شرکت هایی از کشورهای سنگاپور و چین در این زمینه ابراز علاقه کرده اند و قرار است در پروژه های صنعت دریایی ایران سرمایه گذاری نمایند.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.