۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۶۵۵ ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ دسته: تولید
۰

کشور ترکیه برای سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه ویژه ای در صنعت تولید بازی های رایانه‌ای و دیجیتال داشته و قصد دارد ۲ میلیارد دلار درآمد ارزی از صادرات بازی های رایانه‌ای بدست آورد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور ترکیه برای سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه ویژه ای برای صنعت تولید بازی های رایانه‌ای و دیجیتال در نظر گرفته و قصد دارد ۲ میلیارد دلار درآمد ارزی از صادرات بازی های رایانه‌ای بدست آورد.

آقای مریک انور اریورک، عضو هیئت مدیره سازمان توسعه و فناوری های ترکیه با تمجید از برنامه دولت این کشور در زمینه توسعه تولید بازی های رایانه ای گفت: «کشور ترکیه در حال حاضر یک مرکز برای منطقه خاور میانه محسوب می‌شود. علاوه بر این در حال حاضر ۵۱ درصد جمعیت ترکیه را جوانان زیر ۲۵ سال تشکیل داده اند. جوانان به فناوری های جدید و بازی های رایانه‌ای علاقمند هستند و از این رو در ترکیه ظرفیت قابل توجهی در تولید بازی های رایانه‌ای وجود دارد.»

وجود بازار داخلی گسترده برای بازی های رایانه ای و حضور پرشمار جوانان علاقمند به این حوزه ظرفیت های اصلی ترکیه برای پیشرفت و افزایش تولید در بازار بازی های رایانه ای محسوب می‌شود. با اینحال یکی از مهم ترین اقدامات برای رشد و توسعه این بخش تقویت نوآوری و خلق آثار جدید محسوب میشود.

در حال حاضر بازار بازی های رایانه ای در ترکیه رشد قابل توجهی دارد و از این منظر بعد از کشورهای روسیه و رومانی در رتبه سوم کشورهای شرق اروپا و غرب آسیا قرار دارد. در سال گذشته بازار بازی های رایانه‌ای روسیه ۲۴.۷ درصد رشد داشته است و انتظار میرود در سال های آینده نیز رشد بیشتری داشته باشد.

دولت ترکیه برای حمایت از تولید بازی های رایانه ای نظام های متعددی برای تشویق نوآوری در حوزه بازی های رایانه ای در نظر گرفته است.

در حال حاضر کشور چین در بازار جهانی بازی های رایانه‌ای کشور پیشرو محسوب می‌شود و بعد از این کشور نیز آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارند. کشور ترکیه نیز در زمینه نقش آفرینی در بازار جهانی بازی های رایانه‌ای در رتبه شانزدهم جهان قرار دارد و امیدوار است در سال های آتی به یکی از کشورهای پیشرو در این حوزه تبدیل شود.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.