۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۶۵۲ ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

یک نیروگاه خورشیدی در استان کرمان ایران با سرمایه گذاری بالغ بر ۱.۲ میلیون یورویی یک شرکت اتریشی به بهره برداری رسید. ایران برای افزایش جذابیت ساخت نیروگاه های خورشیدی، فروش برق تولید شده در این نیروگاه را تا بیست سال و با قیمتی مناسب تضمین کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد هفته گذشته یک نیروگاه خورشیدی در استان کرمان ایران با سرمایه گذاری بالغ بر ۱.۲ میلیون یورویی یک شرکت اتریشی به بهره برداری رسید.

این نیروگاه خورشیدی که از سوی شرکت KPV کشور اتریش و در قالب همکاری با یک شرکت ایرانی راه اندازی شده، ظرفیتی ۱.۲ مگاواتی دارد و در شهر ۱۵۰ هزار نفری رفسنجان احداث شده است. برای احداث این نیروگاه خورشیدی در طول ۶ ماه اخیر سرمایه گذاری ۱.۲ میلیون یورویی انجام گرفته است.

آسمان استان کرمان در طول سال بیش از ۳۳۰ روز آفتابی است و به همین دلیل میتواند بهشت نیروگاه های خورشیدی باشد. علاوه بر این ایران برای افزایش جذابیت ساخت نیروگاه های خورشیدی، فروش برق تولید شده در این نیروگاه را تا بیست سال و با قیمتی مناسب تضمین کرده است.

شرکت KPV یک شرکت فعال در زمینه احداث نیروگاه است که در چند ماه اخیر با سرمایه گذاری در ایران چندین پروژه نیروگاه خورشیدی را راه اندازی کرده است.

این پروژه در قالب همکاری و مشارکت شرکت های کوچک و متوسط ایرانی با شرکت بزرگ KPV اتریش انجام گرفته است که یک نمونه از همکاری شرکت های بخش خصوصی داخلی با شرکت های خارجی و جذب سرمایه های خرد خارجی به منظور ایجاد ظرفیت های تولیدی و اجرای پروژه های عمرانی در داخل کشور محسوب می‌شود.

در حال حاضر شرکت های کوچک و متوسط نقش زیادی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشورها دارند. طبق آمارهای جهانی اکنون سهم شرکت های کوچک و متوسط از تولید ناخالص داخلی کشورها بیش از ۴۰ درصد و از اشتغال بیش از ۶۰ درصد است.

کشور ایران نیز در تلاش است تا با تسهیل شرایط شرکت های کوچک و متوسط به سمت توسعه اقتصادی بیشتر گام بردارد. در چنین شرایطی مهم ترین عامل تسهیل شرایط شرکت های کوچک و متوسط کاهش خطرات و افزایش امنیت سرمایه گذاری است که به تولید و اشتغال منجر می‌شود.

منبع: دیپلماسی ایرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.