۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۴۵۰ ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

روسیه با استقبال از رواج پول های الکترونیکی در جهان به دنبال ایجاد واجد پول الکترونیکی مخصوص به خود با عنوان روبل الکترونیکی است. هدف روسیه در نهایت کاهش قدرت دلار در تبادلات خارجی است و پول های الکترونیکی نیز برای تحقق این هدف ابزار خوبی به شمار می‌روند.

به گزارش مسیر اقتصاد درحالیکه کشورهایی همچون آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حال بهره برداری از مزایای پول بدون پشتوانه خود هستند و تمایلی به رواج پول های الکترونیکی در بین مردم کشورهای جهان ندارند، روسیه تصمیم گرفته است روبل الکترونیکی را به عنوان یک واحد پول رسمی ایجاد نماید.

ایگور شووالوف، معاون اول نخست وزیر روسیه اخیرا در اظهار نظری گفته است روسیه با استقبال از رواج پول های الکترونیکی در جهان به دنبال ایجاد واجد پول الکترونیکی مخصوص به خود با عنوان روبل الکترونیکی است.

در حال حاضر طرح راه اندازی روبل الکترونیکی به منظور استفاده مردم در تبادلات روزمره مورد بررسی قرار دارد و به نظر میرسد روبل الکترونیکی به زودی راه اندازی گردد.

روسیه قصد دارد روبل الکترونیکی خود را بعد از راه اندازی در ابعاد جهانی به کار بگیرد و در حال حاضر در حال بررسی ابعاد امنیتی و فنی راه اندازی این واحد پولی الکترونیکی است.

رواج پول های الکترونیکی از چند سال قبل در بین مردم شدت گرفت به طوریکه به مرور زمان بخش بیشتری از مردم برای اهداف گوناگون از واحدهای پولی الکترونیکی استفاده می‌کنند. یکی از بخش های رواج پول های الکترونیکی استفاده در تبادلات خارجی به دلیل عدم اعتماد به دلار و دیگر ارزهای جهان روای کشورهای غربی بوده است.

کارشناسان حوزه تبادلات مالی جهانی معتقدند در ۵ سال آینده روسیه می‌تواند با سرمایه گذاری و آموزش نیروی کار متخصص در این حوزه، به مرکز جهانی پول های الکترونیکی تبدیل شود.

هدف روسیه در نهایت کاهش قدرت دلار در تبادلات خارجی است و پول های الکترونیکی نیز برای تحقق این هدف ابزار خوبی به شمار میروند؛ چراکه هرچه استفاده مردم از دیگر ابزارهای مالی مستقل از دلار و نظام پرداخت آن در تبادلات مالی جهانی افزایش یابد، استفاده از دلار و تسلط آن بر نظام مالی جهانی کاهش خواهد یافت.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.