۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۳۲۷ ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سرگی لاورف وزیر خارجه روسیه در ابتدای ماه جاری میلادی به اندونزی سفر کرد و برای فروش اولین هواپیمای مسافربری تولید داخل روسیه به این کشور و ساخت مرکز تعمیر و نگهداری آن در اندونزی به رایزنی پرداخت.

به گزارش مسیر اقتصاد روسیه قصد دارد هواپیمای مسافربری جدید خود را به کشورهای آسیایی همچون کشور اندونزی بفروشد و در حال حاضر در حال رایزنی در بازارهای آسیایی است.

روسیه به تازگی اولین هواپیمای تولید داخل خود بعد از فروپاشی جماهیر شوروی با نام MC-21 را تولید کرده و قصد دارد به طور گسترده ای از صادرات آن درآمد زایی نماید.

هواپیمای مسافربری MC-21 یک هواپیمای میان برد محسوب میشود که علاوه بر سفرهای داخلی برای سفرهای خارجی با برد نزدیک نیز مناسب است. این هواپیما در دو مدل و با ظرفیت های متغیر از ۱۳۲ تا ۲۱۱ مسافر طراحی و ساخته شده است.

کشورهای آسیایی چشم انداز رشد اقتصادی قابل توجهی دارند و یکی از مقاصد اصلی روسیه برای صادرات این هواپیمای مسافربری محسوب می‌شوند. در این میان کشور اندونزی با جمعیت زیادی که دارد می‌تواند یک بازار مناسب برای هواپیماهای مسافربری روسیه باشد.

سرگی لاورف وزیر خارجه روسیه در همین راستا در ابتدای ماه جاری میلادی به اندونزی سفر کرد و برای فروش هواپیمای مسافربری به این کشور و ساخت مرکز تعمیر و نگهداری آن در اندونزی به رایزنی پرداخت. روسیه امیدوار است بتواند با صادرات هواپیمای جدید خود سهم قابل توجهی از بازار هواپیمای مسافربری کشور اندونزی را به خود اختصاص دهد.

سفیر کشور اندونزی در روسیه نیز در این خصوص گفته است «هنوز دو کشور در حال بررسی شرایط هستند و توافق نهایی در زمینه صادرات هواپیمای مسافربری MC-21 روسیه به اندونزی نهایی نشده است.» اما ابراز امیدواری کرد که شرکت تولیدکننده هواپیما در روسیه و شرکت های هواپیمایی کشور اندونزی به زودی به یک توافق در این زمینه دست یابند.

در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، کانادا، برزیل، چین و روسیه در بازار هواپیمای مسافربری فعال هستند و هرکدام در حال رایزنی با بازارهای مقصد هستند تا بتوانند سهم خود را از بازار افزایش دهند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.