۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۲۷۴ ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

شهر داننگ ویتنام با تعریف ۶۸ پروژه به روش مشارکت عمومی- خصوصی (PPP)، بنا دارد تا زیرساخت های خود را با استفاده از ۱.۴ میلیارد دلار منابع غیردولتی بدون نیاز به بودجه دولت توسعه دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، شهر مرکزی داننگ ویتنام ۶۸ پروژه مشارکتی دولتی و خصوصی (PPP) را فهرست کرده است که ۲۲ مورد از آنها در بخش فناوری‌های پیشرفته است.

مسئولان ویتنامی طی فراخوانی خواستار سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی در این پروژه‌ها در دوره ۲۰۲۰-۲۰۱۷ شده اند.

این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف شامل آموزش و پرورش، مراقبت‌های بهداشتی، گردشگری و خدمات، تجارت، زیرساخت‌ها، فناوری‌های پیشرفته، سرگرمی و محیط زیست است.

کل سرمایه گذاری مورد نیاز برای این پروژه‌ها ۱.۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

واگذاری پروژه ها به روش BOT

مدیران اجرایی شهر داننگ پروژه‌ها را با مدل‌های ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT)، ساخت، اجاره و واگذاری (BLT)، ساخت، بهره برداری و مالکیت (BOO) و ساخت، تملک، بهره برداری و انتقال (BOOT) طبقه بندی کرده اند.

برخی از پروژه‌های کلیدی در این اقدام عبارت‌اند از طراحی و ساخت نیروگاه خورشیدی (۴۰۰ میلیون دلار)؛ بندر چیئو (۳۲۴ میلیون دلار)؛ سیستم حمل و نقل بار (۲.۷ میلیارد دلار)؛ حذف ایستگاه راه آهن و اسکان مجدد شهر (۶۷۸ میلیون دلار)؛ نرم افزار پارک شماره ۲ (۱۵۰ میلیون دلار) و مرکز مسابقه اسب (۲۰۰ میلیون دلار).

داننگ همچنین از سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در بندر ماهیگیری Tho Quang و روستای ماهیگیری به عنوان یک سایت اکوتوریسم و سه پروژه در دفع زباله‌های جامد و تصفیه پساب و همچنین یک سیستم تأمین آب (به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار) درخواست سرمایه گذاری کرده است.

 

منبع: خبرگزاری اقتصادی ویتنام



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.