۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۸۸۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

قرارداد تجارت دوجانبه کشورهای ترکیه و سنگاپور با هدف افزایش تبادلات تجاری مورد تصویب مراجع قانونی دو کشور قرار گرفته و از یک ماه و نیم آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد قرارداد تجاری دوجانبه کشورهای ترکیه و سنگاپور با هدف افزایش تبادلات تجاری دوجانبه مورد تصویب مراجع قانونی دو کشور قرار گرفته و به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

ترکیه و سنگاپور از سال ۲۰۱۴ میلادی مذاکرات خود را برای دستیابی به یک توافق تجاری دوجانبه آغاز کرده بودند و یک سند همکاری راهبردی با یکدیگر منعقد کرده بودند. مذاکرات دو طرف در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی به نتیجه رسید و دو طرف بر سر جزئیات یک توافق تجاری دوجانبه به تفاهم رسیدند.

اکنون این توافق تجاری مورد تأیید مراجع قانونی دو طرف قرار گرفته است و دو کشور اعلام کرده اند که از یک ماه و نیم آینده این قرارداد دوجانبه تجاری رسما اجرایی خواهد شد.

قرارداد دوجانبه تجاری ترکیه و سنگاپور یک توافق جامع است که تجارت کالاها و خدمات گسترده ای را به طور متقابل تسهیل میکند و علاوه بر این در زمینه تجارت الکترونیک، رقابت پذیری و شفافیت متقابل نیز موضوعاتی را در بر دارد.

رهبران و سران هر دو کشور ترکیه و سنگاپور قانونی شدن توافق تجاری دوجانبه را گامی مهم در راستای افزایش تبادلات تجاری دوجانبه دانسته اند و از اجرایی شدن آن در آینده نزدیک ابراز خوشنودی کرده اند.

میزان تجارت دو کشور ترکیه و سنگاپور در سال های اخیر روندی صعودی داشته و از سال ۲۰۰۷ میلادی میزان تجارت این دو کشور همواره بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی ترکیه رتبه ۴۶ ام را در بین شرکای تجاری سنگاپور داشته و مجموع تجارت این دو کشور بالغ بر  ۱.۴ میلیارد دلار بوده که سهم صادرات ترکیه ۷۵۰ میلیون دلار و سهم صادرات سنگاپور ۶۶۰ میلیون دلار بوده است.

همکاری دو کشور ترکیه و سنگاپور تنها در تجارت دوجانبه خلاصه نمی‌شود و دو کشور در زمینه هایی همچون سرمایه گذاری متقابل، همکاری های دفاعی و نظامی و همچنین آموزش و تربیت نیروی انسانی با یکدیگر همکاری دارند.

علاوه بر این ترکیه قصد دارد با گسترش تعاملات تجاری خود با کشور سنگاپور، خود را به بازار کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا بیش از گذشته نزدیک نماید. در حال حاضر انعقاد توافقات تجاری دوجانبه راهبرد اصلی کشورها برای گسترش تعاملات تجاری و ایجاد بازارهای صادراتی برای تولیدات داخلی است.

منبع: استریت تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.