۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۵۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

طبق گفته وزیر توسعه اقتصادی روسیه، روند حدف دلار از اقتصاد روسیه از مدتها قبل آغاز شده و در حال حاضر سرعت قابل توجهی دارد. وضع تحریم های آمریکا علیه روسیه این کشور را مصمم کرده تا به حذف دلار از اقتصاد سرعت بیشتری ببخشد.

به گزارش مسیر اقتصاد وزیر توسعه اقتصادی روسیه در اظهار نظری در خصوص تحریم های آمریکا علیه کشورش گفته است در حال حاضر روند حذف دلار از تبادلات خارجی روسیه سرعت قابل توجهی دارد و روسیه برنامه دارد تا با کنار گذاشتن دلار به تقویت واحد پولی خود بپردازد.

بعد از انتقادات صریح وزیر خارجه روسیه و دیگر مسئولان این کشور از وضع تحریم های آمریکا علیه روسیه و تأکید بر ضرورت کاهش وابستگی به دلار آمریکا، آقای ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز به تحریم های آمریکا علیه کشورش عکس العمل نشان داد.

طبق گفته وزیر توسعه اقتصادی روسیه، روند حدف دلار در اقتصاد روسیه از مدتها قبل آغاز شده و در حال حاضر سرعت قابل توجهی دارد. وضع تحریم های آمریکا علیه روسیه این کشور را مصمم کرده تا به حذف دلار از اقتصاد سرعت بیشتری ببخشند.

بانک مرکزی روسیه اقدامات متعددی برای حذف دلار کرده است

از طرف دیگر وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفته است که به منظور کاهش نقش دلار در تبادلات مالی لازم است نقش و جایگاه واحد پولی روسیه، روبل تقویت گردد. طبق گفته این مسئول کشور روسیه، تا به حال بانک مرکزی کشور روسیه اقدامات متعددی در راستای حذف دلار انجام داده است.

یکی از نتایج این اقدامات بانک مرکزی روسیه کاهش وام های با ارزهای خارجی در اقتصاد روسیه بوده است. وزیر توسعه اقتصادی روسیه معتقد است کشورش باید از وام های با ارزهای خارجی بپرهیزد چراکه در شرایط فعلی این وام ها میتواند خطرات زیادی را برای اقتصاد کشورش داشته باشد.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفته است که دولت روسیه به طور جدی از تقویت جایگاه روبل در تبادلات مالی داخلی و خارجی حمایت میکند و در تلاش است تا از این طریق بر سرعت حذف دلار از اقتصاد روسیه بیفزاید.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه علاوه بر این، بر ضرورت قطع وابستگی کشورش به نظام پرداخت جهانی دلار، به طور خاص بعد از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه تأکید کرده است.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.