۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۸۲۷۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ دسته: تولید
۱

کشور روسیه با شناخت صحیح از مشکلات خود از جمله تحریم ها و روی آوردن به بخش های کلیدی اقتصاد همچون بخش های صنعت و ساختمان که مبتنی بر توان داخلی هستند، توانسته است بر این مشکلات غلبه کند و رشد اقتصادی قابل توجهی را ایجاد نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور روسیه بعد از اعمال تحریم های اقتصادی از سوی کشورهای غربی با مشکلاتی مواجه شد و در ابتدا یک دوره رکودی را تجربه کرد. اما اکنون روند توسعه پایدار این کشور با تکیه بر توان داخلی ادامه دارد و اقتصاد روسیه توانسته است با تکیه بر بخش های مقاوم تر همچون صنعت و ساختمان تاب آوری اقتصادی خود را افزایش دهد.

طبق آمار منتشر شده از سوی دفتر دولتی آمار روسیه، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۲.۵ درصد بوده که نشان میدهد اقتصاد روسیه رشد اقتصادی قابل توجهی داشته است. این در حالیست که رشد بخش های صنعت و ساختمان از دلایل اصلی رشد اقتصادی روسیه در سال جاری هستند. میزان رشد اقتصادی روسیه در سه ماهه دوم سال جاری بیشترین میزان از سال ۲۰۱۲ میلادی است.

این میزان رشد در حالی به دست آمده که اقتصاد روسیه تحت تأثیر تحریم های کشورهای غربی قرار دارد و بخش هایی از اقتصاد این کشور همچون بخش مالی و خدمات به دلیل تحریم ها در ایجاد رشد اقتصادی با مشکل مواجه هستند. اما رشد قابل توجه بخش صنعت و ساختمان این کشور توانسته است تأثیر تحریم های خارجی را جبران نماید و موجب رشد قابل توجه اقتصاد روسیه گردد.

به طور کلی در دو تا سه سال اخیر اقتصاد روسیه با مشکلات و چالش های متعددی مواجه بوده است. از طرفی تحریم های کشورهای غربی تأثیر قابل توجهی بر برخی از بخش های اقتصاد این کشور داشته است؛ از طرف دیگر کاهش چشمگیر قیمت نفت و گاز و حامل های انرژی موجب شده است درآمد دولتی و تراز تجاری این کشور کاهش قابل توجهی داشته باشد. تمامی این مسائل در کنار یکدیگر ایجاد رشد اقتصادی در کشور روسیه را با چالش جدی مواجه کرده است.

با اینحال کشور روسیه با شناخت مناسب از مشکلات پیش رو و روی آوردن به بخش های کلیدی اقتصاد که مبتنی بر توان داخلی هستند، همچون بخش های صنعت و ساختمان، توانسته است بر این مشکلات غلبه کند و رشد اقتصادی قابل توجهی را ایجاد نماید.

منبع: اسپوتنیک

  1. برعکس در ایران در زمان رکود بخش ساختمان و مسکن مالیات اضافه هم تحمیل می کنند ویک لگد هم به تن رنجور و محتضر میزنند بجای کمک !!!!!!!!!

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.