۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۵۲۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

به گفته رئیس یک حزب روسی، تحریم برندهای معتبر آمریکایی و جایگزینی آن ها با تولیدات داخلی و خارج کردن ذخایر ارزی از آمریکا، راهکارهای روسیه برای پاسخ به تحریم های آمریکاست.

به گزارش مسیر اقتصاد بعد از تصویب قانون تحریم روسیه، ایران و کره شمالی توسط آمریکا، روسیه در تلاش است تا با اقدامات مختلف، به مقابله به مثل بپردازد و پاسخی مناسب به اقدامات خصمانه آمریکا بدهد. تحریم برندهای معتبر آمریکایی و جایگزینی آن ها با تولیدات داخلی یکی از راهکارهایی است که دولت روسیه در این زمینه در نظر دارد.

اکنون بیش از یک هفته از امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر قانون تحریم روسیه، ایران و کره شمالی میگذرد. این قانون پیش از این با اکثریت قاطع آرا در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مورد تأیید قرار گرفته بود. طبق این قانون تحریم های اقتصادی سنگینی علیه کشورهای روسیه، ایران و کره شمالی وضع شده است و حتی قدرت رئیس جمهور آمریکا در کاهش این تحریم های اقتصادی محدود شده است.

در چنین شرایطی دولت مردان و دیگر فعالین سیاسی کشور روسیه با وجود درک مناسب از تأثیرات تحریم های آمریکا بر اقتصاد کشورشان در تلاش هستند تا با در دستور کار قرار دادن اقدامات متقابل قدرت خود را به رخ آمریکا بکشانند.

در همین راستا سرگی میرونوف رئیس حزب «فقط روسیه» که یکی از احزاب فعال در عرصه سیاسی کشور روسیه است، به دولت این کشور پیشنهاد داده است که روسیه میتواند با تحریم برندهای معتبر آمریکایی و جایگزینی آن ها با محصولات تولید داخل، پاسخ مناسبی به تحریم های آمریکا بدهد.

تحریم کوکاکولا و پپسی

این فعال سیاسی روسی گفته است: «مصرف کنندگان کشور روسیه نیاز چندانی به برندهایی همچون کوکاکولا، پپسی کولا، مارس و دیگر برندهای معتبر آمریکایی در حوزه محصولات غذایی ندارند و روسیه میتواند به راحتی این برندهای آمریکایی را تحریم کند. تولیدکنندگان داخلی محصولات مشابه نیز میتوانند بدون هیچ نگرانی جای این محصولات را در بازار روسیه پر نمایند. جنگ جنگ است. در این شرایط اگر دشمن ضربه ای به شما بزند، شما باید با ضربه ای محکم تر پاسخ او را بدهید.»

خارج کردن ذخایر ارزی از آمریکا

رئیس حزب «فقط روسیه» همچنین پیشنهاد داده است که لازم است روسیه آن بخش از ذخایر خارجی خود که به شکل دلاری در آمریکا نگهداری میشود را هرچه سریعتر از این کشور خارج نماید. در حال حاضر یک چهارم از ذخایر خارجی روسیه در آمریکا نگهداری میشود.

تحریم ویندوز

علاوه بر این تغییر سیستم عامل کامپیوترها از ویندوز به لینوکس دیگر پیشنهاد این فعال سیاسی در زمینه پاسخگویی به اقدامات خصمانه آمریکاست.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.