۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۵۰۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور ترکیه اخیرا اعلام کرده است که تلفن های همراه وارداتی برای استفاده از شبکه تلفن همراه این کشور باید مالیات بیشتری بپردازند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور ترکیه اخیرا اعلام کرده است که تلفن های همراه وارداتی برای استفاده از شبکه تلفن همراه این کشور باید مالیات بیشتری بپردازند.

در کشور ترکیه به دلیل وجود سامانه ثبت دستگاه های تلفن همراه، هر گوشی تلفن همراه برای استفاده از شبکه تلفن همراه این کشور باید مجوز دریافت نماید. در این زمینه تفاوتی بین دستگاه های تولیدی داخل و یا وارداتی نیست و هیچ دستگاه تلفن همراهی پیش از ثبت در سامانه امکان استفاده از شبکه تلفن همراه کشور را ندارد.

ایجاد سامانه ثبت دستگاه های تلفن همراه به منظور امکان استفاده از شبکه تلفن همراه کشوری یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از ورود دستگاه های قاچاق به کشور ترکیه است.

از طرف دیگر مالیاتی که از دستگاه های تلفن همراه به منظور استفاده از شبکه تلفن همراه داخلی اخذ میشود بسته تولید داخل و یا وارداتی بودن دستگاه های متفاوت است. در واقع دستگاه های تلفن همراه وارداتی برای استفاده از شبکه تلفن همراه ملزم به پرداخت مالیات بیشتری هستند.

طبق اعلام سازمان رادیو و تلویزیون کشور ترکیه، این کشور از ابتدای ماه گذشته میلادی میزان مالیات استفاده از شبکه تلفن همراه را برای دستگاه های وارداتی افزایش داده است. طبق گفته مقامات این کشور هدف اصلی افزایش مالیات استفاده از شبکه تلفن همراه جبران هزینه های اپراتورهای این کشور بوده است که میتواند به مدیریت واردات دستگاه های تلفن همراه نیز کمک نماید.

اخذ مالیات استفاده از شبکه تلفن همراه درحالی از دستگاه های وارداتی اخذ میشود که واردکنندگان باید مالیات های دیگری همچون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش را نیز بپردازند.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.