۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۴۵۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

پاکستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به منظور گسترش سرمایه گذاری و روابط تجاری دوجانبه و دستیابی به فرصت های تجاری متقابل، در حال انجام تدارکات لازم جهت انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه هستند. بازرگانان پاکستانی از این قرارداد استقبال کرده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، یکی از مقامات وزارت بازرگانی پاکستان به خبرگزاری رسمی APP گفته است که پاکستان به طور کامل متعهد به تکمیل و انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می باشد و هدف از این توافق نیز گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه میان طرفین است.

تجارت دوجانبه پاکستان با ۶ کشور

در گزارش این خبرگزاری همچنین گفته شده که در اوایل مارس ۲۰۱۷ چارچوب کلی و متن اولیه مربوط به توافقنامه تجارت دوجانبه بوسیله اعضای شورای همکاری خلیج فارس، شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین، عمان، قطر و کویت مورد پذیرش قرارگرفته است.

دور سوم مذاکرات میان پاکستان و اعضای شورای همکاری خلیج فارس پس از اتمام جلسه وزیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آغاز خواهد شد.

وزرای بازرگانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پیش بینی می کنند که تا اواخر ماه آگوست با یکدیگر دیدار کنند که در این دیدار بحث و بررسی در مورد توافقنامه تجارت دوجانبه میان پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس یکی از اولویت های مهم در نظر گرفته خواهد شد.

مقام آگاه وزارت بازرگانی پاکستان همچنین گفته است که دولت پاکستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس متعهد به ارتقای روابط تجاری دوجانبه میان کشورهایشان هستند.

وی در ادامه بیان کرده است که توسعه بخش خصوصی طرفین به منظور کمک به افزایش حجم تجارت دوجانبه، برای هر دو طرف یک اولویت است.

بازرگانان پاکستانی به دنبال فرصت های جدید از طریق تجارت دوجانبه

بازرگانان پاکستانی امیدوارند که دولت پاکستان فرصت های جدیدی برای صادرات برنج، گوشت، میوه و همچنین جذب سرمایه گذاری در واحد پردازش کشاورزی پاکستان از طریق تجارت دوجانبه برای ایشان فراهم آورد. در حالی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز به دنبال فرصت تمرکز بر گردشگری، تولید و بخش خدمات پاکستان هستند.

منبع: گلف نیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.