۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۴۳۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کشورهای هند و پرو به منظور تعمیق روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری میان خود، در حال مذاکره جهت انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، هند و پرو مذاکرات رسمی خود جهت انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه را آغاز نموده اند.

هدف توافقنامه تجارت دوجانبه این دو کشور، آزادسازی قوانین مرتبط با تجارت کالاها و خدمات به منظور تقویت بیشتر روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری میان دو کشور است.

در این مذاکرات همچنین قرار است که خطوط اصلی جهت تجارت دوجانبه کالاها و خدمات و سرمایه گذاری میان دو کشور مشخص شود. گروه مطالعاتی تشکیل شده توسط طرفین توافق کرده اند تا مذاکرات مربوط به توافق را جهت ارائه پیشنهادات تجاری طرفین ادامه دهند.

در این توافقنامه تجارت دوجانبه دو کشور تلاش کرده تا به طور قابل ملاحظه ای تعرفه های گمرکی روی کالاهایی که میان خود تجارت می کنند را کاهش داده یا به طور کلی حذف نمایند؛ تا بدینوسیله روابط تجاری دوجانبه را توسعه داده و سرمایه گذاری در کشور یکدیگر را تسهیل کنند.

کشور پرو بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ در میان کشورهای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب سومین مقصد صادراتی هند بوده است.

تجارت دوجانبه میان کشور هند و پرو در بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میزان ۱.۵۲ میلیارد دلار بوده که این میزان در بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به عدد ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است.

آمریکای لاتین به خصوص کشور پرو یکی از مهمترین مقصد های صادراتی کشور هند می باشد.

منبع: اکونومیک تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.