۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۳۹۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

ترکیه و زیمبابوه به منظور تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری، قرارداد تجارت دوجانبه منعقد کردند تا حجم تجارت میان خود را به بیش از ۱۶.۵ میلیون دلار برسانند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، ترکیه و زیمبابوه با هدف همکاری های متقابل و تقویت روابط تجاری دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری در کشور یکدیگر، توافقنامه تجارت دوجانبه امضا کردند.

در این توافقنامه که هفته پیش به امضا رسیده است، مقرر شده تا شورای تجاری ترکیه-زیمبابوه تشکیل شود تا بدین وسیله روابط تجاری دوجانبه به منظور افزایش منافع اقتصادی دوطرف گسترش یابد.

انتظار می رود تا شورای تجاری ایجاد شده میان دو کشور بر روی فعالیت هایی مانند شناسایی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه، تعیین محصولات و خدمات تجاری و ایجاد یک بستر شبکه ای مخصوص برای معاملات تجار ی دوجانبه تمرکز نماید.

این توافقنامه با حضور آقای تامر تاسکین، رئیس هیأت بازرگانی ترکیه و آفریقا که رهبری یک هیأت ترکیه ای با بیش از ۵ شرکت را نیز داشته و آقای کلیفورد سلیا، رئیس کنفدراسیون صنایع زیمبابوه به امضا رسیده است.

آقای تاسکین با بیان اینکه ترکیه و زیمبابوه به لحاظ جغرافیایی و استراتژیکی به بهترین نحو از طریق تجارت و سرمایه گذاری سود خواهند برد، گفته که لازم است تا حجم تجارت دوجانبه میان دو کشور تا ۱۶.۵ میلیون دلار افزایش یابد.

وی در ادامه گفته است که، بزرگترین دارایی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه میان ترکیه و زیمبابوه انگیزه موجود در هر دو طرف و برخورداری از توانایی های بزرگ که هر دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی دارند، می باشد.

وی تاکید کرده که جلسات کاری که میان مسئولین دو کشور برگزار شده به عنوان بستری برای شناسایی ظرفیت های اقتصادی و تجاری دو کشور به کار گرفته می شود. در این جلسات دو طرف در مورد تجارت در زمینه روغن های صنعتی، مواد شیمیایی، لباس، کشاورزی، انرژی، دامداری، فناوری اطلاعات، آلومینیوم، فولاد، خودرو، بسته بندی و مواد غذایی، تولید لوله GRP، لوازم خانگی مصرفی، ماشین آلات ساختمانی و معماری به توافق رسیده اند.

کشور ترکیه اقتصادی است که عمدتا توسط صنایع و بخش های خدماتی هدایت می شود. لذا این قرارداد تجارت دوجانبه پلی برای شرکت های زیمبابوه است تا از طریق ترکیه به ۶۵ کشور دیگر نیز دسترسی یابند.

منبع: چرونیکل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.