۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۲۵۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ دسته: کشاورزی
۰

از سال ۲۰۱۴ میلادی که روسیه تحریم های کشورهای غربی را با وضع ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی پاسخ داد، میزان تولید بسیاری از محصولات کشاروزی این کشور همچون گوشت، پنیر و سبزیجات به شدت افزایش یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد از زمان اعمال ممنوعیت واردات برخی محصولات غذایی توسط روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی، میزان تولید محصولاتی همچون گوشت، پنیر و سبزیجات در این کشور به شدت افزایش یافته است.

به طور کلی از سال ۲۰۱۴ میلادی که روسیه تحریم های کشورهای غربی را با وضع ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی پاسخ داد، میزان تولید بسیاری از محصولات کشاروزی این کشور همچون گوشت، پنیر و سبزیجات به شدت افزایش یافته است.

به طور خاص در زمینه تولید گوجه فرنگی میزان تولید روسیه در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. روسیه از زمان ایجاد بحران در روابط دوجانبه با ترکیه در سال ۲۰۱۵ میلادی، واردات محصولات متعددی را از ترکیه ممنوع اعلام کرد. گوجه فرنگی نیز یکی از محصولاتی بود که تا پیش از این به طور گسترده از ترکیه وارد میشد و مشمول ممنوعیت واردات شد.

از آن زمان کشور روسیه تلاش کرد تا با حمایت از تولیدکنندگان داخلی در تولید گوجه فرنگی به خودکفایی برسد. اکنون و بعد از گذشت کمتر از ۲ سال میزان تولید گوجه فرنگی روسیه به شدت افزایش یافته و تولید داخلی توان پاسخگویی به بخش عمده نیاز داخلی را دارد.

در حال حاضر روابط سیاسی بین روسیه و ترکیه بهبود یافته و تنش بین روابط از بین رفته است. علاوه بر این دو طرف بخش قابل توجهی از قوانین تحریمی متعددی که بعد از ایجاد بحران در روابط علیه یکدیگر وضع کرده بودند را لغو کرده اند. با اینحال کشور روسیه همچنان به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوعیت واردات گوجه فرنگی را ادامه داده و در تلاش است تا از طریق مدیریت واردات از تولیدکنندگان داخلی گوجه فرنگی حمایت نماید.

در حال حاضر جمعیت ۱۴۴ میلیون نفری روسیه سالانه در حدود ۳.۴ میلیون تن گوجه فرنگی مصرف میکند که حدود ۵۰۰ هزار تن آن از طریق واردات تأمین میشود. با اینحال روسیه در تلاش است تا با افزایش میزان تولید تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طور کلی از واردات این محصول بی نیاز گردد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.