۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۵۸۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، مهمترین اقدام دولت آمریکا در راستای حمایت از تولیدات داخلی، به ویژه در بخش انرژی بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت اوکراین تصمیم گرفته است با انعقاد یک قرارداد جدید در زمینه واردات زغال سنگ از آمریکا، بر میزان واردات زغال سنگ از این کشور بیفزاید. افزایش صادرات زغال سنگ تأثیری قابل توجه بر افزایش تولید و اشتغال در بخش انرژی آمریکا خواهد داشت و یکی از برنامه های این کشور برای تبدیل شدن به قطب انرژی دنیاست.

طبق گفته سخنگوی کاخ سفید آمریکا، این کشور با دولت اوکراین در زمینه افزایش صادرات زغال سنگ به توافق رسیده است. کاخ سفید این توافق را یک دستاورد برای بخش تولید زغال سنگ و همچنین کل بخش انرژی اقتصاد آمریکا میداند چراکه افزایش صادرات به افزایش اشتغال و رشد اقتصادی این کشور منجر خواهد شد.

طبق گفته کاخ سفید علاوه بر بخش تولید زغال سنگ آمریکا که با ایجاد اشتغال بیشتر مواجه خواهد شد، بخش حمل و نقل و کشتیرانی این کشور نیز از توافق جدید بین آمریکا و اوکراین منتفع خواهد شد. چراکه کشورهای آمریکا و اوکراین از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با یکدیگر دارند و انتقال زغال سنگ آمریکا به اوکراین نیز بر عهده شرکت های آمریکایی خواهد بود.

احیای تولید زغال سنگ و دیگر بخش های حوزه انرژی آمریکا یکی از شعارهای اصلی دونالد ترامپ بوده و از زمان آغاز به کار دولت ترامپ نیز اقداماتی در این راستا انجام گرفته است. دولت آمریکا در نظر دارد به قطب اصلی تولید انرژی در جهان تبدیل شود و در این زمینه نیز جایگاهی ویژه برای آمریکا در بین کشورهای جهان ایجاد نماید. در این میان خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس مهمترین اقدام دولت آمریکا در راستای حمایت از تولیدات داخلی، به ویژه در بخش انرژی بوده است.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که دولت آمریکا امیدوار است با استفاده از دیپلماسی فعال تجاری این کشور، در آینده نیز قراردادهای دیگری مانند قرارداد صادرات زغال سنگ بیشتر به اوکراین، با دیگر کشورها منعقد گردد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.