۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۴۵۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کشور آذربایجان و پاکستان به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و تسهیل روابط تجاری برای بازرگانان دو کشور، اقدام به انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه نمودند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، اداره توسعه تجارت پاکستان و بنیاد گسترش صادرات و سرمایه گذاری آذربایجان به منظور تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه و تسهیل تجارت میان بازرگانان دو کشور، اقدام به امضای توافقنامه تجارت دوجانبه کرده اند.

این توافقنامه در جلسه افتتاحیه کارگروه مشترک پاکستان و آذربایجان در باکو برگزار شد. دو طرف مسائل مربوط به تعرفه های ترجیحی، همکاری های گمرکی و تجارت دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده و توافق نمودند تا راه هایی برای افزایش تجارت دوجانبه را ایجاد نمایند.

پاکستان از آذربایجان به خاطر موقعیت استراتژیک که به عنوان یک مرکز حمل و نقل در مسیر شرق به غرب و پل ارتباطی میان چین و اروپا می باشد، دعوت کرده است تا به کریدور اقتصادی چین-پاکستان بپیوندد.

کشور پاکستان و آذربایجان توافق نمودند تا روند همکاری های گمرکی بین خود را آغاز نموده و به افزایش مشارکت در جهت گسترش تجارت دوجانبه ادامه دهند.

همچنین مقرر شد تا دو طرف با هماهنگی استانداردها، تسهیل صدور ویزا برای تجار و گسترش همکاری های مشترک در زمینه تولید پارچه، مواد غذایی و دارو، روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه را عمیق تر کنند.

کشور پاکستان اهمیت زیادی برای روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه با کشورهای آسیای مرکزی قائل است. نخست وزیر سابق پاکستان نواز شریف تاکید ویژه ای بر تبدیل روابط دوستانه و برادرانه به مشارکت اقتصادی و تجاری دوجانبه داشته و وزارت بازرگانی را موظف نموده بود تا اقدام به ایجاد گروه های مشترک تجاری، سرمایه گذاری و ارتباطاتی با تاجیکستان و آذربایجان جهت تعامل موثر در زمینه تجارت و اقتصاد نماید.

منبع: پاکستان آبزرور



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.