۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۶۰۲۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت هند قصد دارد علاوه بر حسابهای بانکی، از اطلاعات شخصی افراد که در شبکه های اجتماعی منتشر میشود نیز به منظور بررسی انطباق الگوی مصرف افراد با درآمدی که در زمان پرداخت مالیات اظهار میکنند، استفاده کند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند اعلام کرده است که قصد دارد از ماه آینده میلادی علاوه بر استفاده از منابع اطلاعاتی رسمی همچون بانک ها، از اطلاعات شخصی افراد که در شبکه های اجتماعی منتشر میشود نیز به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی شهروندان خود استفاده نماید.

طبق اعلام منابع رسمی مرتبط با این طرح دولت هند قصد دارد از اطلاعات شخصی افراد که در شبکه های اجتماعی منتشر میشود به منظور بررسی انطباق الگوی مصرف افراد با درآمدی که در زمان پرداخت مالیات اظهار میکنند استفاده کند.

این در حالیست که در حال حاضر دولت هند از اطلاعات رسمی و قابل استناد مانند حساب های بانکی و اطلاعات مربوط به خرید و فروش محصولات به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی استفاده میکند. با اینحال به منظور کمتر کردن احتمال فرار مالیاتی دولت هند تصمیم گرفته است از داده های موجود در شبکه های اجتماعی نیز استفاده نماید.

در صورت اعمال قانون جدید در صورتی که شهروندی به طور مثال عکس خودرو گران قیمت خود را در صفحه شخصی خود منتشر کند، دولت هند از این اطلاعات به منظور انطباق شرایط زندگی فرد با وضع درآمد اظهار شده از سوی او استفاده خواهد کرد.

در این صورت مأموران دولتی که وظیفه دریافت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی را دارند میتوانند بدون اینکه مجبور باشند به خانه افراد سرکشی نمایند، از وضعیت زندگی آن ها مطلع شوند. این مسئله به طور خاص در مورد افرادی که مالیاتی بسیار کمی به دولت می پردازند مفید خواهد بود.

مالیات مهم ترین منبع درآمدی اغلب کشورهای جهان، خصوصا آن دسته از کشورها که از منابع طبیعی همچون نفت و گاز بی بهره اند، است. بنابراین اخذ عادلانه مالیات یکی از اصلی ترین وظایف دولت ها به شمار میرود و در همین راستا دولت ها روش های مختلفی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی و استیفای حقوق دولت و مردم از شهروندان به کار میبرند.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.