۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۵۷۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

افزایش تعرفه واردات سلول های خورشیدی موجب میشود تولیدکنندگان داخلی این محصولات توان رقابت پذیری بیشتری داشته باشند و بتوانند سهم خود را از بازار این سلول های خورشیدی آمریکا افزایش دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد آمریکا تصمیم گرفته است با هدف کاهش وابستگی به واردات، تعرفه واردات سلول های خورشیدی مصرفی در صنعت انرژی خورشیدی خود را افزایش دهد.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از نیاز صنعت تولید انرژی خورشیدی آمریکا به سلول های خورشیدی از طریق واردات از چین و دیگر کشورهای آسیایی تأمین میشود.

سلول های ارزان قیمت چینی در سال های اخیر موجب شده است تولید کنندگان سلول های خورشیدی آمریکا توان رقابت پذیری خود را از دست بدهند و سلول های خورشیدی چینی بازار آمریکا را از آن خود نماید.

برخی از آمارها حکایت از آن دارند که قیمت سلول های خورشیدی وارداتی از کشور چین در مقایسه با سلول های خورشیدی تولید آمریکا حدود ۷۰ درصد ارزان تر است. با اینحال دولت کنونی آمریکا معتقد است وابستگی به واردات سلول های خورشیدی ارزان قیمت چینی اقدام سنجیده ای نیست و لازم است با افزایش تعرفه واردات از وابستگی در این بخش کاسته شود.

افزایش تعرفه واردات سلول های خورشیدی در آمریکا موجب میشود که در کوتاه مدت هزینه تأمین آن ها برای صنعت تولید انرژی خورشیدی افزایش یابد. این مسئله میتواند در کوتاه مدت بر قیمت برق تولیدی در این صنعت موثر باشد.

اما از طرف مقابل افزایش تعرفه واردات سلول های خورشیدی موجب میشود تولیدکنندگان داخلی این محصولات توان رقابت پذیری بیشتری داشته باشند و بتوانند سهم خود را از بازار این سلول های خورشیدی آمریکا افزایش دهند. بنابراین در این زمینه افزایش تعرفه واردات میتواند بخشی از اشتغال از دست رفته در این بخش را جبران نماید.

بخش تولید انرژی خورشیدی در آمریکا در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. علاوه بر این تولید انرژی خورشیدی در مقایسه با دیگر روش های تولید برق، نیروی کار بیشتری لازم دارد و میتواند اشتغال بیشتری برای مردم ایجاد نماید. در حال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار نفر در آمریکا در این صنعت مشغول کار هستند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.