۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۸۲۷ ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

روسیه و چین جهت گسترش سرمایه گذاری های مستقیم و استفاده بیشتر از پول های ملی طرفین در سرمایه گذاری های مشترک و تسهیل تسویه و پرداخت ها، قرارداد تأسیس صندوق سرمایه گذاری مشترک امضا کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و بانک توسعه چین، توافق کرده اند تا یک صندوق سرمایه گذاری روسی-چینی به ارزش ۶۸ میلیارد یوآن (معادل ۱۰ میلیارد دلار) ایجاد کنند. این توافقنامه در جلسه ای میان رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور چین امضا شده است.

صندوق جدید، صندوق همکاری یوآنی چین- روسیه نامگذاری شده که جهت تسویه و پرداخت های بین یوآن و روبل ایجاد شده است. مسکو و پکن بارها در مورد اهمیت انجام پرداخت ها با ارزهای ملی برای تجارت دوجانبه صحبت کرده اند.

پول حاصل از صندوق تازه تأسیس شده جهت پروژه های زیربنایی در روسیه و چین به ویژه پروژه های مرتبط با جاده ابریشم و اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صندوق سرمایه گذاری یوآنی روسیه و چین گام مهمی برای مشارکت چین و روسیه جهت سرمایه گذاری خواهد بود که از سوی دولت های دو کشور پشتیبانی شده و رشد سرمایه گذاری مستقیم بین کشورها را تحریک خواهد کرد و باعث رشد سرمایه گذاری های مشترک چین و روسیه خواهد شد.

طبق گفته رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، این اتفاق سبب ایجاد فرصتی برای سرمایه گذاری با پول های ملی طرفین شده و سرمایه گذاری مستقیم بین المللی و تعداد پروژه های مشترک را افزایش خواهد داد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.