۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۷۰۸ ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

بریتانیا و نیوزلند سابقه روابط تجاری مناسبی با یکدیگر دارند و یک قرارداد تجارت دوجانبه میتواند همکاری اقتصادی این دو کشور را بیش از پیش تقویت نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد سران دو کشور بریتانیا و نیوزلند بر ضرورت افزایش تبادلات تجاری از طریق انعقاد یک توافق تجاری دوجانبه تأکید کردند. هر دو طرف امیدوارند با شروع روند مذاکرات تجاری بتوانند توافق تجاری خود را بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به سرعت اجرایی نمایند.

آقای تاد مک ملی وزیر تجارت خارجی نیوزلند و لرد پرایس وزیر تجارت بریتانیا و مسئول مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا در دیدار با یکدیگر بر ضرورت افزایش تعاملات تجاری بریتانیا و نیوزلند تأکید کردند.

در حال حاضر بریتانیا عضوی از اتحادیه اروپا محسوب میشود و نمیتواند به طور رسمی قرارداد تجارت دوجانبه ای منعقد نماید. اما از طرفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به معنی از دست دادن تعداد زیادی از شرکای تجاری نزدیک خود است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از تجارت خود را با این کشورها انجام میدهد.

به همین دلیل بریتانیا در تلاش است در کنار مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا و دستیابی به یک توافق تجاری جدید با کشورهای عضو این اتحادیه، با دیگر کشورهای دنیا نیز مذاکرات تجاری خود را آغاز نماید تا بعد از خروج از اتحادیه اروپا بتواند قراردادهای تجاری دوجانبه جدیدی را آغاز نماید و دچار انزوای تجاری نگردد.

عموما کشورها برای دستیابی به یک توافق تجاری دوجانبه چندین ماه تا چندین سال را صرف مذاکرات می نمایند تا به یک توافق همه جانبه که منافع دو طرف را تأمین میکند دست یابند. به همین دلیل بریتانیا نیز مذاکرات تجاری خود را برای دستیابی به توافق تجاری با بسیاری از کشورها آغاز کرده است.

از طرف مقابل نیز کشور نیوزلند در سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر گسترش روابط تجاری خود از طریق توافق نامه های تجاری دوجانبه داشته و در تلاش است تعداد قرارداد های تجاری خود را افزایش دهد. بریتانیا و نیوزلند سابقه روابط تجاری مناسبی با یکدیگر دارند و یک قرارداد تجاری دوجانبه میتواند همکاری اقتصادی این دو کشور را بیش از پیش تقویت نماید.

منبع: خبرگزاری استاف



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.