۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۴۶۰ ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ دسته: تولید
۰

در جریان اجلاس کشورهای گروه ۲۰ ترامپ به شدت از سیاست هایی که به حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال در آمریکا منجر می‌شود حمایت کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد در اجلاس گروه ۲۰ که هفته گذشته در هامبورگ آلمان برگزار شد، دونالد ترامپ بر حمایت از تولیدات داخلی و سیاست‌هایی که منجر به ایجاد اشتغال در داخل آمریکا شود به شدت حمایت کرد.

دونالد ترامپ در ابتدای سال جاری میلادی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد و هفته گذشته اولین بار بود که وی در اجلاس کشورهای گروه ۲۰ شرکت میکرد. این درحال بود که به مانند سال‌های گذشته این اجلاس در کنار تظاهرات گسترده مردم علیه سیاست های کشورهای گروه ۲۰ برگزار شد. در جریان این نشست سران کشورهای مختلف دیدارهای متعددی داشتند و توافقنامه های تجاری متعددی بین بسیاری از کشورها منعقد شد.

با اینحال کشورها نتوانستند ترامپ را در زمینه هایی مانند توافق آب و هوایی پاریس و عدم اعمال سیاست های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی قانع کنند. ترامپ به شدت از سیاست هایی که به حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال در آمریکا میشود، حمایت کرد.

به همین دلیل در بیانیه پایانی این نشست هیچ اثری از توافق کشورها در زمینه توافق آب و هوایی پاریس و یا عدم اعمال سیاست های حمایتی دیده نمیشود. نظرات ترامپ در چندین زمینه به طور واضح با نظر دیگر کشورها تفاوت داشت.

بخش هایی همچون تجارت خارجی، حمایت از تولید فولاد، محافظت از محیط زیست، میزان تولید و مصرف سوخت های فسیلی، سیاست های کلان اقتصاد جهانی همچون سیاست های پولی و مالی، سیاست های سازمان تجارت جهانی، حمایت از ایجاد اشتغال داخلی و پذیرش مهاجران مواردی بودند که نظرات رئیس جمهور آمریکا در مورد آن ها نظراتی خاص و متفاوت بوده است.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.