۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۹۷۶ ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ دسته: انرژی
۰

در آلمان به منظور حرکت بیشتر به سمت تولید و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر به جای انرژی‌های فسیلی، قانونی تصویب شده که «قانون انرژی‌های تجدیدپذیر» نام دارد. هدف اصلی این قانون کاهش قیمت انرژی تولید شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی در حدود ۳۵ درصد از برق مصرفی مردم آلمان از منابع برق تجدیدپذیر تهیه شده و از این منظر آلمان توانسته است رکود سهم برق تجدیدپذیر از کل برق مصرفی را در جهان بشکند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر کشور آلمان، در سال گذشته ۳۳ درصد از برق مصرفی این کشور از منابع تجدیدپذیر تأمین میشد که در نیمه اول سال جاری این میزان به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

در کشور آلمان میزان تولید برق از طریق منابع تجدید پذیر در دو دهه گذشته رشد با ثباتی داشته است و سالانه میزان بیشتری از کل برق مصرفی این کشور از طریق منابع برق تجدیدپذیر همچون باد و نور خورشید تأمین میشود.

در آلمان به منظور حرکت بیشتر به سمت تولید و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر به جای انرژی‌های فسیلی قانونی تصویب شده که «قانون انرژی‌های تجدیدپذیر» نام دارد. هدف اصلی این قانون کاهش قیمت انرژی تولید شده با استفاده از منابع تجدیدپذیر برای مصرف کنندگان است.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از برق تولیدی آلمان از سوخت‌های فسیلی تأمین میشود ولی کشور آلمان برنامه دارد تا در مدت زمانی طولانی و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از وابستگی به سوخت‌های فسیلی بکاهد.

از طرف دیگر بخشی از برق مصرفی آلمان از طریق سوخت‌های هسته‌ای تأمین میشود که این بخش نیز جزء انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب میشود. ولی دولت آلمان درحال حاضر برنامه‌ای برای توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای ندارد و در تلاش است تا از طریق گسترش نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به تولید انرژی تجدیدپذیر بیفزاید.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.